A Jaguar nem egy meglévő modelljét alakította át elektromossá, hanem tiszta lappal kezdte a tervezést, hogy az eleve erre tervezett padló és alumínium karosszéria optimális aerodinamikát és helykínálatot biztosítson.
A Porsche Macan-méretű I-Pace egy 4,68 méter hosszú,
összkerék-meghajtású szabadidő-autó, tágas, előretolt, ötszemélyes utastérrel és 656 literes csomagtartóval.
A 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor
480 kilométeres hatótávolságot biztosít
az új WLTP ciklus szerint, a régi, kevésbé reális NEDC szerint akár 540 km is elérhető. Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával kb. 10 óra alatt tölthető fel az akku 80 százalékosra.
Az I-Pace hajtásáról két darab, a Jaguar által házon belül tervezett villanymotor gondoskodik az első és hátsó tengelyen;
a rendszerteljesítmény 400 lóerő, a nyomaték 696 Nm.
Ekkora erővel nem csoda, hogy az I-Pace álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára.
A Jaguar egy videót is készíttetett, amelyben az I-Pace egy gyorsulási versenyben megverte a jóval nehezebb és nagyobb Tesla Model X 75D-t és az X 100D-t is. Persze
a szintén dupla motoros P100D-t már nem merték mellé állítani,
mert az 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Semleges 50:50 arányú a tömegeloszlás és alacsony a tömegközéppont
a padlóba rejtett akku
miatt. A kettős keresztlengőkaros első és a többlengőkaros „Integral Link" hátsó felfüggesztést felárért légrugózással, valamint adaptív lengéscsillapítással is fel lehet szerelni.
Annak érdekében, hogy mindig a legfrissebb infotainment, telematikai és akkumulátorvezérlő szoftver álljon a felhasználók rendelkezésére, az I-Pace
vezeték nélküli automatikus szoftverfrissítést kínál,
akár a Teslák.
A nyolcéves akkumulátor-garancia legfeljebb 160 ezer kilométerig, illetve 70 százalékos állapotig érvényes. Az egész autóra hároméves, 100 ezer kilométeres újautó-garancia vonatkozik. Ez a Jaguar
közel sem lesz olcsó,
Nagy-Britanniában az alapár 63 495 font lesz, ami 22,3 millió forintnak felel meg.