Egy évvel a szedán után érkezett meg hozzánk a Lada Vesta Kombi, ami a kispénzű magyar családok és taxisok kedvence lehet. Az AMTS kiállításon debütált új karosszériaváltozat 4,41 méteres hosszával
pontosan olyan hosszú, mint a négyajtós,
és a 480 literes csomagtartóméretük is egyezik, amit persze a hátsó ülések lehajtásával tovább lehet bővíteni.
A padló alatt is kialakítottak két kisebb rekeszt, amelyek összesen 95 literrel növelik a rakodóteret. Összehasonlításként, a Vesta Kombi legfontosabb konkurenseinek, a 4,5 méter hosszú Dacia Logan MCV-nek 573, a 4,57 méteres Fiat Tipo kombinak 550 literes a csomagtere.
A puttonyos Vestában a vízszintes tetővonal miatt
a hátsó utasok 2,5 centivel nagyobb fejteret élvezhetnek, mint a szedánban,
a lábtér nem nagyobb, mivel a tengelytávot nem nyújtották meg, de így is kényelmesen elfér két felnőtt a hátsó üléseken.
A Volvótól átcsábított brit Steve Mattin vezető dizájner a csapatával egészen mutatós formatervet dobott össze ahhoz képest, hogy a hátsó lámpát és lökhárítót a szedánból kellett átvenniük a gyártási költségek csökkentése érdekében.
Sportosan esik a tetővonal,
és a hátsó ajtó sem függőleges, mint a régi Volvo kombikon. Már az Opel Astrán is működött az, hogy a leghátsó tetőoszlop tetejét feketére fényezik, és itt is ügyes formatervezői trükk, mert ettől úgy tűnik, mintha a tető lebegne a kocsi fölött.
A divatos SW Cross kivitel (a fehér autó a képeken) még jobban néz ki az ezüstre színezett tetősíneivel, 17 colos könnyűfém kerekeivel és a kerékjáratokon, illetve a küszöbökön végigfutó fényezetlen műanyag védőelemeivel. Csak a Crosshoz lehet majd rendelni a feltűnő „Mars vörös" metál színt, de a többi kilenc fényezés a kombihoz is elérhető.
Fontos különbség a Vesta Kombi és az SW Cross között, hogy utóbbinak
a futóművét is megemelik,
hogy könnyebben mozogjon terepen: a 20,3 centiméteres hasmagasság 2,5 centivel nagyobb. A Cross olyan magas, hogy a 18 fokos első, és 22 fokos hátsó terepszögeivel a szabadidő-autók között sem kellene szégyenkeznie, igaz, összkerékhajtás felárért sincs hozzá.
Csak egyféle motorral rendelhető mindkét kombi, a
Lada saját fejlesztésű 1,6-os szívó benzinese 106 lóerőt ad le,
amivel kevesebb mint 12 másodpercig tart a Vestának a százas sprint, a végsebesség eléri a 180 km/órát.
Teljesíti a motor az Euro 6b kibocsátási normát, a gyár szerint a vegyes átlagfogyasztás 6,9 liter a kézi váltós, és 6,5 liter a robotizált automatával (+250 ezer forint) szerelt változat esetén. Érdekesség, hogy
a manuális váltó már nem Renault termék,
mint a Vesta szedán esetében, hanem egy új, saját fejlesztésű ötfokozatú VAZ egység.
Fontos változás a Vesta szedánhoz képest, hogy a várhatóan nagyobb terhelés miatt (a terhelhetőség kivitelétől függően 380-420 kg)
a kombik megerősített futóművel készülnek
(újak a rugók és a lengéscsillapítók is), az SW Cross szélesített nyomtávot és hátsó tárcsafékeket is kap. Egyébként a megerősített vázszerkezet és az egyéb módosítások miatt a Kombi 60, az SW Cross 80 kilóval nehezebb a szedánnál, de még a robotváltós, full extrás terepkombi sem túl nehéz, csak 1,35 tonnát nyom.
A szedánnal ellentétben a kombiból nincs fapados, klíma nélküli Standard felszereltség, csak Comfort és Lux kivitel. Előbbi 3,8, utóbbi 4,25 millió forintba kerül, ami azt jelenti, hogy
a kombi karosszéria felára 300 ezer forint a szedánhoz képest.
Már rendelhető a márkakereskedésekben, az első 50 vásárló meghosszabbított, 5 éves garanciát kap. Egyébként a fő vetélytársak közül a hasonlóan felszerelt, 95 lóerős Fiat Tipo kombi 3,99 millió forintba, a 90 lóerős Logan MCV 3,07 millió forintba kerül.
Már a Comfort felszereltség is tartalmazza a manuális klímát, az automata fényszórót és esőérzékelős ablaktörlőt, a 3 db szivargyújtó csatlakozót (elöl, hátul és a csomagtérben), a sötétített üvegezést, az audiorendszert, a deréktámaszos, állítható magasságú vezetőülést, a négy elektromos ablakemelőt, az elektromos, fűthető tükröket, az első ülésfűtést, a könyöklőt az alatta lévő rekesszel, a hűthető kesztyűtartót, a négy irányba állítható multifunkciós kormányt, az első-hátsó parkolóradarokat, a tempomatot és a távirányítós központi zárat.
A 450 ezer forinttal drágább Lux ezeken felül LED-es belső világítást, 16 colos könnyűfém felniket, érintőképernyős navigációs rendszert, hátsó USB-csatlakozót, automata klímát, és segédvonalat berajzoló tolatókamerát ad. Ehhez már csak két további extra rendelhető, a 119 ezer forintos színes fényezés (alapáron csak a fehér jár) és az 50 ezer forintos téli csomag, ami fűthető szélvédőket, valamint az első mellett fűthető hátsó üléseket is tartalmaz.
Az SW Cross terepcsomag a Comfort felszereltség esetén 450, a Luxnál viszont csak 250 ezer forinttal emeli meg a vételárat. Ezért a pénzért nemcsak a divatosabb külső jár a műanyag védőelemekkel és a 17-es felnikkel (és 205/50-es Pirelli gumikkal), hanem az emelt futómű, az alsó védőlemez, a hátsó tárcsafék, a krómozott kipufogóvég, a kéttónusú műszerfal és üléskárpit is.