Magyar szívvel, francia lélekkel - Opel Combo (2018) bemutató

Opel Combo Life
Vágólapra másolva!
Két hatalmas tolóajtó, akár hétüléses XL-utastér, a későbbiekben háromhengeres szentgotthárdi turbómotor: rá sem lehet ismerni az egyterű-pótló Combóra. Pedig két francia ikertestvére is akad.
Vágólapra másolva!

Keveseket hoz lázba a haszonjárművek története, de a Combóé jól szemlélteti a méretváltoztatásokat és az Opel partnercseréit. Az első generáció még a Kadett E puttonyos, hátul merev hidas változata volt, míg a második és harmadik az aktuális Corsára épült. Majd 2011-ben jött a Combo D, ami egy minimálisan átöltöztetett Fiat Doblo, óriási választékkal, török gyártásból, akár CNG-s motorral.

Opel Combo Life
Opel Combo Life
Opel Combo Life
Opel Combo Life
Opel Combo Life
Opel Combo Life
Opel Combo Life
Opel Combo Life
Opel Combo Life
Opel Combo Life
Opel Combo Life

Most rajtvonalon áll az ötödik generáció, de időközben nem csak a GM és a Fiat együtt működése ért véget, az amerikai óriáscég az Opelt is eladta a Peugeot-Citroen konszernnek. Akárcsak a többi új típus, úgy az új Combo is francia alapokra épül,

a Berlingo és a Partner-utód Rifter a testvérmodellje.

Oldalnézetből le sem tagadhatná a rokonságot, de szemből ez a legkonzervatívabb a trióból.

Panoráma tetőablak is rendelhető, középen végighúzódó rakodópolccal és hangulatvilágítással Forrás: Opel

Rövidet vagy hosszút parancsol?

Hagyományosan Life néven fut a személyszállító változat, és kétféle, 4,4 vagy 4,7 méteres hosszban lehet választani – mindegyikből rendelhető, de

főleg nyújtottként lesz érdekes a hétüléses csapatszállító.

Ezzel a PSA-Opel ügyesen reagál a trendekre, hiszen a SUV-mániában lecsökkent kereslet a puccos egyterűekre (pl. Zafira), de tágas, sokoldalú és megfizethető családi autókat mindig el lehet adni.

Külön nyitható a hátsó szélvédő, alaphelyzetben 597, lehajtott hátsó üléssorokkal 2693 literes a csomagtartó Forrás: Opel

A középső sor különálló, Isofix-rögzítős üléseit le lehet dönteni vagy akár ki is lehet venni, sőt, az anyósülés támlája is előrehajtható - a három méter hosszú térben (nyújtott változat) akár egy túrakajak vagy jókora létra is elfér. Mindehhez óriási rekeszek társulnak az ajtókban, a sísáncként lejtő középkonzolon és más helyeken, még hátul a plafonból is le lehet nyitni egy jókora tárolót.

Három gyerekülést is el lehet helyezni egymás mellett a harmadik sorban, javítja a hozzáférést szűk parkolóhelyen a két tolóajtó Forrás: Opel

Milliónyi rekesz és töltőcsatlakozó

Érdekes - például színes, vonalkódszerű - üléskárpitot is lehet választani, és igazán személyautós a műszerfal, de a francia testvérmodellek érdekes díszítőelemei helyett komor műanyagok fogadnak. A magyar bemutató üléspróbája alapján

nem tartogat feladványt a kezelhetőség,

holott sok mindent tud, felszereltségtől függően kapható fűthető kormánykerékkel és induktív telefontöltővel is.

A középkonzol kialakítása a Peugeot Rifterre, a műszeregység környéke inkább a Citroen Berlingóra emlékeztet Forrás: Opel

Emellett több szivargyújtó-aljzat és USB-csatlakozó, sőt, opcióként 230 voltos aljzat táplálhatja a sok hordozható eszközt, a 8 colos érintőképernyőre pedig tükrözhető az okostelefon (Andorid Auto, Apple CarPlay). Ebben a műfajban szokatlan módon head-up kijelző, 180 fokos tolatókamera és több asszisztens rendelhető, közük ráfutásgátló, aktív sávtartó, adaptív tempomat, gyalogos-felismerés.

A szentgotthárdi turbómotorokat 2020-tól építik be a Combo orrába, addig maradnak az ismert PSA-egységek Forrás: Opel

Akárcsak a Grandland X, a Combo is a francia EMP2 moduláris padlólemezre épül, ami közel 70 kilós tömegcsökkenést jelent. Érdekesség, hogy az 1,5 literes dízelmotor (100-130 lóerő) csúcsváltozatához

nyolcfokozatú automataváltót is lehet rendelni.

Még fontosabbak az 1,2-es, háromhengeres, turbós benzinmotorok (110-130 lóerővel) – ezek alapozzák meg ugyanis a szentgotthárdi gyár jövőjét.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!