Éjjel is lát a Passat-verő új Peugeot, és már zöld rendszámot is kaphat

Peugeot 508
Vágólapra másolva!
Az új 508 azoknak szól, akiket nem érintett meg a SUV-mánia, de hagyományos szedán helyett már inkább egy elegáns, lapos ferdehátút keresnek színvonalas belső térrel és modern technikával.
Vágólapra másolva!
Érdekesek a függőleges nappali menetfények, amelyek "zárójelbe teszik" az 508 orrát Fotó: Gulyás Péter

Manapság a normál középkategóriás szedánok a flottásokat leszámítva kevés privát vásárlót vonzanak a divatosabb szabadidő-autókhoz képest, ezért a Peugeot azt találta ki az új 508 számára, hogy a típus szakítson a klasszikus, négyajtós karosszériával, hogy egy

ötajtós, ferdehátú családi kupé

válhasson belőle.

Egy óriási és egy kisebb oroszlánt is hozott Genfbe a Peugeot Fotó: Gulyás Péter

A 4,75 méter hosszú és 1,4 méter alacsony magas kocsi elődjénél

8 centivel rövidebb és 6 centivel alacsonyabb,

a sportosságot az ügyes arányokon és a széles sárvédőkön kívül a keret nélküli oldalablakok is hangsúlyozzák.

Izgalmasan domborodnak a sárvédők, a tetővonal kupésan esik hátrafelé Forrás: Peugeot

Látványosak lettek az elöl-hátul LED technikájú lámpák, elöl a függőleges nappali fények zárójelként keretezik be a kocsi orrát, hátul pedig a teljes szélességű fekete csíkban izgalmas alakzatokban világítanak a diódák.

Könnyebb lett, pedig jobb a felszereltsége

Bár az 508-as a 308-as módosított EMP2 padlólemezére épül, hátul igényesebb többlengőkaros futóművet kapott, és az erősebb változatokból az adaptív lengéscsillapítás sem hiányzik.

70 kilót tudtak lefaragni a tömegből

az előző 508-hoz képest, ami a méretcsökkenés ellenére sem volt könnyű, mivel a karosszériát merevebbé kellett tenni, és a felszereltségen is javítani kellett.

Pár éve a tanulmányautóknak volt ilyen belseje Fotó: Gulyás Péter

Belül a 3008-cal elkezdett izgalmas formavilág fogadja az utasokat, a prémium hatású beltér jellegzetessége az igényes anyaghasználat, hiszen a puhább és keményebb műanyagokon kívül szín- vagy nappabőr, selyemfényű króm, fekete zongoralakk, alcantara, és valódi fa is megjelenhet.

Egy fekete csíkba integrálták a LED-es hátsó lámpákat, amelyek különböző animációkat is képesek megjeleníteni Forrás: Peugeot

Szabadon konfigurálható a szériafelszereltséghez tartozó 12,3 colos digitális műszerfal, de van egy 8 vagy 10 colos központi érintőképernyő is, az elektromos rásegítésű

kormánykerék pedig kisebb a szokásosnál.

Az új nyolcfokozatú automata váltó jó fogású elektromos előválasztó karja úgy működik, mint a BMW-kben: csak pöcögtetni kell előre hátra, ugyanis nincs fizikai kapcsolatban a mechanikával.

Nem csak kívül, belül is kisebb lett

Egy probléma van a kocsival: a rövidebb, alacsonyabb karosszéria nem tett jót a hátsó helykínálatnak: akárcsak a 308, az 508 is a kategóriája szűkebb képviselői közé tartozik,

a hátsó fej- és lábtér csak átlagosnak mondható

a genfi üléspróba alapján. Viszont az ülések (előre hátbarát, masszírozós is rendelhető) kényelmesek voltak, és az általános minőségérzet is jónak tűnt.

Eddig csak a német luxusautóknál szoktuk meg, hogy lehet éjjellátó infra kamerát rendelni. Most már a Peugeot-hoz is van Fotó: Gulyás Péter

Szinte minden vezetéstámogató rendszer elérhető a parkolóautomatikától a kormányzó sávtartón át a radaros tempomatig. Ebben a kategóriában

szokatlan extra az éjjellátó rendszer,

amely egy infravörös kamera segítségével rossz fényviszonyok között érzékeli a kocsi előtt tartózkodó gyalogosokat, állatokat 140 km/órás sebességig. A rendszer 250 méteres hatótávolsága nagyobb, mint a távolsági fényszóróké, az infravörös kép a vezető látóterében, a digitális műszeregységen jelenik meg.

Hamarosan lesz hibrid és háromhengeres is

Az összesen hat benzin-, ill. dízelmotor teljesítménye 130 és 225 lóerő között mozog, a legerősebb motor az 1,6-os benzines turbós, a leggyengébb az 1,5 literes HDi dízel továbbfejlesztett változata, kézi váltó csak az utóbbihoz lesz.

A 225 lóerős GT-hez széria az adaptív futómű és a sportos optikai csomag Forrás: Peugeot

Év végén érkezik belépő motornak a háromhengeres, 1,2 literes, 130 lóerős turbós benzines, és

jövőre megjelenik a zöld rendszámos konnektoros hibrid is,

amelyben a villanymotor várhatóan a hátsó kerekeket fogja hajtani. Az 508-as forgalmazása idén szeptemberben kezdődik, jövőre talán a kombi is megérkezik.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!