Manapság a normál középkategóriás szedánok a flottásokat leszámítva kevés privát vásárlót vonzanak a divatosabb szabadidő-autókhoz képest, ezért a Peugeot azt találta ki az új 508 számára, hogy a típus szakítson a klasszikus, négyajtós karosszériával, hogy egy
ötajtós, ferdehátú családi kupé
válhasson belőle.
A 4,75 méter hosszú és 1,4 méter alacsony magas kocsi elődjénél
8 centivel rövidebb és 6 centivel alacsonyabb,
a sportosságot az ügyes arányokon és a széles sárvédőkön kívül a keret nélküli oldalablakok is hangsúlyozzák.
Látványosak lettek az elöl-hátul LED technikájú lámpák, elöl a függőleges nappali fények zárójelként keretezik be a kocsi orrát, hátul pedig a teljes szélességű fekete csíkban izgalmas alakzatokban világítanak a diódák.
Bár az 508-as a 308-as módosított EMP2 padlólemezére épül, hátul igényesebb többlengőkaros futóművet kapott, és az erősebb változatokból az adaptív lengéscsillapítás sem hiányzik.
70 kilót tudtak lefaragni a tömegből
az előző 508-hoz képest, ami a méretcsökkenés ellenére sem volt könnyű, mivel a karosszériát merevebbé kellett tenni, és a felszereltségen is javítani kellett.
Belül a 3008-cal elkezdett izgalmas formavilág fogadja az utasokat, a prémium hatású beltér jellegzetessége az igényes anyaghasználat, hiszen a puhább és keményebb műanyagokon kívül szín- vagy nappabőr, selyemfényű króm, fekete zongoralakk, alcantara, és valódi fa is megjelenhet.
Szabadon konfigurálható a szériafelszereltséghez tartozó 12,3 colos digitális műszerfal, de van egy 8 vagy 10 colos központi érintőképernyő is, az elektromos rásegítésű
kormánykerék pedig kisebb a szokásosnál.
Az új nyolcfokozatú automata váltó jó fogású elektromos előválasztó karja úgy működik, mint a BMW-kben: csak pöcögtetni kell előre hátra, ugyanis nincs fizikai kapcsolatban a mechanikával.
Egy probléma van a kocsival: a rövidebb, alacsonyabb karosszéria nem tett jót a hátsó helykínálatnak: akárcsak a 308, az 508 is a kategóriája szűkebb képviselői közé tartozik,
a hátsó fej- és lábtér csak átlagosnak mondható
a genfi üléspróba alapján. Viszont az ülések (előre hátbarát, masszírozós is rendelhető) kényelmesek voltak, és az általános minőségérzet is jónak tűnt.
Szinte minden vezetéstámogató rendszer elérhető a parkolóautomatikától a kormányzó sávtartón át a radaros tempomatig. Ebben a kategóriában
szokatlan extra az éjjellátó rendszer,
amely egy infravörös kamera segítségével rossz fényviszonyok között érzékeli a kocsi előtt tartózkodó gyalogosokat, állatokat 140 km/órás sebességig. A rendszer 250 méteres hatótávolsága nagyobb, mint a távolsági fényszóróké, az infravörös kép a vezető látóterében, a digitális műszeregységen jelenik meg.
Az összesen hat benzin-, ill. dízelmotor teljesítménye 130 és 225 lóerő között mozog, a legerősebb motor az 1,6-os benzines turbós, a leggyengébb az 1,5 literes HDi dízel továbbfejlesztett változata, kézi váltó csak az utóbbihoz lesz.
Év végén érkezik belépő motornak a háromhengeres, 1,2 literes, 130 lóerős turbós benzines, és
jövőre megjelenik a zöld rendszámos konnektoros hibrid is,
amelyben a villanymotor várhatóan a hátsó kerekeket fogja hajtani. Az 508-as forgalmazása idén szeptemberben kezdődik, jövőre talán a kombi is megérkezik.