Már a Rimac első autója, a hírdedt Concept One – ami arról nevezetes, hogy mindössze 8 készült belőle, és az egy példányát az egykori Top Gear sztár, Richard Hammond törte ripityára egy forgatáson – sem volt éppen lassú, de az új, C_Two nevű utódja
minden gyorsulási rekordot átírhat
az utcai autók történetében.
A Genfi Autószalonon leleplezett horvát elektromos sportkocsi adatai sokkolóak: a négy villanymotorja összesen
1914 lóerőt és 2300 Nm nyomatékot ad le.
0-97 km/órára 1,85 másodperc alatt gyorsul fel, ami egy hajszállal még annál is jobb, mint amit a Tesla ígér az új Roadsterrel kapcsolatban.
Nagy tempónál sem veszít a lelkesedéséből a Rimac, az álló start után 11,8 másodperccel már 300 km/órával is száguldhat,
a végsebessége pedig eléri a 412 km/órát.
A karbon karosszériás sportkocsi egy 120 kilowattórás lítium-akkumulátorból nyeri az energiát,
mind a négy keréknél van egy-egy villanymotorja,
aminek köszönhetően úgy osztja el erejét a négy sarok között, hogy a lehető legoptimálisabb legyen a tapadás és a legnagyobb a kanyarsebesség.
Az első villanymotorok közvetlenül, a hátsók egy kétfokozatú váltón keresztül hajtják a kerekeket, szénszálas kuplungok közbeiktatásával.
A megállásról 390 mm átmérőjű karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak,
meg persze a villanymotorok generátor üzemben hozzájárulnak a lassuláshoz is. Minden keréknél kettős keresztlengőkaros a futómű adaptív gátlókkal, a hasmagasság szabadon változtatható.
Mivel az akkukat vízhűtéssel tartják optimális hőmérsékleten, az új Rimac állítólag már két teljes kört képes megtenni a több mint 20 kilométeres Nürburgringen anélkül, hogy veszítene a teljesítményéből. Könnyen lehet, hogy hamarosan a hivatalos elektromos körrekordot is meg fogja dönteni.
Állítólag a C_Two – a világon elsőként –
képes a 4-es szintű önvezetésre,
de ezt a hírt azért egyelőre kétkedve fogadjuk, mivel még az Audi 3-as szintűjét sem látta senki működés közben, a többi nagy gyártó pedig még a 2-es szintnél tart. Mindenesetre a Rimac tartalmaz nyolc kamerát, egy lidar szenzort, hat radart és 12 ultrahangos érzékelőt.
A Concept_Two fedélzeti rendszere
arcfelismeréssel azonosítja a tulajt
és nyitja ki neki az autót, és az indítás is csak így lehetséges. Az autó beállításai a sofőr aktuális hangulatához igazodnak, versenypályán pedig arra is képes a fedélzeti számítógép, hogy megmutassa az ideális íveket, fékezési és kigyorsítási pontokat a sofőrnek.