A Ferrari egyedi járműveket készítő One-Off programja nem mindig készít olyan autókat, amelyek szebbek az alapjukat adó „tömegmodelleknél", de a legújabb kreációjukról ez biztosan állítható.
Elsősorban az 1987-ben bemutatott legendás F40 formáját szerették volna megidézni az új SP38-cal,
de a Magnum-féle 308 GTB is hatott a tervezőkre,
ami az első lökhárítón látszik. Sőt, az ék alakú sziluett, a csillag alakú felnik és a bukósisakszerű ablakok miatt a Lancia Stratos is beugorhat a szemlélőnek az SP38 nézegetése közben.
Nem egy külső stúdiót bíztak meg a dizájnnal, hanem a Ferrari házi tervezőrészlege,
a Ferrari Design Centre rajzolta meg
az ék alakú, enyhén előre döntött karosszériát. A titkos vevő kívánsága az volt, hogy vizuális értelemben az autó tömegének nagy része a hátsó kerekeknél összpontosuljon, és, hogy a lehető legkeskenyebb fényszórói legyenek.
A szénszálból készült karosszérialemezek alatt a jelenlegi belépő középmotoros Ferrari, a 488 GTB technikája rejtőzik, a 3,9 literes V8-as biturbó motor változatlanul 670 lóerős.
Ez a motor méltó az F40 örökségéhez,
hiszen már azt a típust is egy V8-as turbómotor hajtotta, igaz, az "csak" 2,9 literes volt és 478 lóerős.
A formatervezőknek ügyelnie kellett arra, hogy a turbómotor jelentős levegőigénye miatt megfelelő méretű légbeömlőket alakítsanak ki, már csak azért is, mivel a kocsit
versenypályán is szeretné használni a tulajdonosa.
Róla amúgy semmit nem lehet tudni azon kívül, hogy a gyár egyik leghűségesebb ügyfele, és, hogy az átvétel után az első útja az SP38-cal Fioranóba, a Ferrari házi tesztpályájára vezetett.