Paradoxnak hangzik, de valahol logikus: minél távolabb kerül a nagyvárosi ember a természettől, annál inkább fogékony a kalandot ígérő termékekre – akkor is, ha szökőévente használja ki tudásukat. Ebből persze a járműipar sem maradhat ki, nem véletlenül tarolnak a piacon a SUV-ok, oly gyakran kétkerék-hajtással. A nagy lázadás aztán kimerül egy-egy murvás útszakasszal és járdára felállással.
Túraenduróval irodába járni is elég menő dolog: míg más az autójában tesped, buszozik, vagy legjobb esetben is funkció szülte, unalmas robogón ül, addig
a dakaros, expedíciós hangulat bárkiből macsót farag.
Ám az öntörvényűségnek, vagy legalábbis a látszatának ára van: az Africa Twinek és társaik drágák, nehézkesen manőverezhetők napi városi ingázásnál, és a fenntartásuk sem két fillér.
Friss divatként megjelentek hát a kis kalandmotorok, 250-300 köbcentivel, vállalható önsúllyal és fogyasztással. Közülük az egyik legvagányabb darab az új, negyedliteres Suzuki V-Strom, különösen a három elérhető szín közül a sárga-fekete kombinációval.
Ha a hátulja nem is túl fantáziadús,
profilból és szemből zseniális a magas tankjával, kerek fényszórójával és harsány, feliratos kacsacsőrével.
Sokat ígér a kipufogókönyököt és kartert védő páncél is, de a 16 centis hasmagasság, a rugóutak hossza és persze az utcai gumik egyértelműen jelzik, nem a krosszpályák ördögéről van szó.
Földútnál, mezőnél távolabb nem igazán érdemes merészkedni vele,
ezt asztfaltra tervezték, ott viszont kellemes kísérő. Nagyobb testvéreihez képest (V-Strom 650 és 1000) képest a maga 188 kilójával egész pehelysúlyú, de a riválisai még könnyebbek, például az BMW G310 GS 1,7 mázsát nyom.
Tud azonban néhány dolgot, ami megkönnyíti a manőverezést. A nyeregmagassága például 80 centi, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy átlagos testmagasságú motoros mindkét talpát le tudja tenni. Remek az üléspozíció, és az is hasznos, hogy csúsztatott kuplungnál gázadás nélkül lehet vele manőverezni, ilyenkor a vezérlőelektronika megemeli az alapjárati fordulatszámot.
Ha valaki ennek ellenére lefulladna vele, nem kell hosszan nyomnia az önidító gombját, egy rövid érintésre végigteker (Easy start).
Természetesen befecskendezéses és katalizátoros
a motorja, anélkül aligha tudná az Euro-4-es normát, de a modellcsalád ismerői egy tulajdonsága miatt biztosan fel fognak szisszenni: nagy testvéreivel ellentétben nem V2-es, hanem soros hengerelrendezésű.
Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!