Magyarországon mindössze két új autót lehet megvásárolni kétmillió forintért, egyikük a lépcsős hátú Lada Granta
(a másik típus pedig a Dacia Logan alapváltozata, szerényebb felszereltséggel és három hengerrel).
Azon lehet vitatkozni, hogy a jelenleg kapható modell formailag mennyire felel meg a modern idők követelményeinek, hamarosan azonban nagy változás jön ezen a területen.
A Lada
ráncfelvarrást hajt végre a teljes Granta sorozaton, az új elemeket elsőként a négyajtós kapja meg.
A frissítés keretében az autók is egységes nevet kapnak, minden karosszéria-változatot (ötajtós, kombi és liftback) Granta néven forgalmaznak majd, a Kalina típusjelzés tehát eltűnik.
Közös jellemvonás lesz még a Vestáról megismert X-arc átvétele,
amelynek köszönhetően sokkal modernebb benyomást keltenek majd az autók.
Az orr mellett a külső tükrökbe költöztek az oldalindexek, és a hátsó kialakítás is átalakul, sokkal mozgalmasabb az átformált csomagtérfedél. Új a könnyűfém felnik megjelenése is. (Itt olvashat részletes tesztet a modellfrissítés előtti, alapfelszereltségű Grantáról.)
A Lada közleménye nem szól arról, hogy műszakilag is változik-e az autó, de valószínűleg nem, a motorok és a padlólemez változatlan marad. Az utastérben azonban szintén lehet számítani némi modernizálásra, mert
első Ladaként a felfrissített Granta kapja meg a Lada Connect online kapcsolatra képes rendszert,
és alapfelszereléssé teszik az automatikus segélyhívót is.
A frissített Granta a Moszkvai Autószalonon mutatkozik be,
hazai értékesítésére néhány hónapot még biztosan várni kell.