A Toyota 2016-ban bemutatta a házon belül tuningolt GT86-ost. A Gazoo Racing Masters of Nurburgring (GRMN) gyári tuningcsalád tagjaként 207 helyett 219 lóerőt adott le, számos karosszériaelemét szénszálas kompozitból, a hátsó szélvédőt plexiből készítették, hátsó üléssora egyáltalán nem volt, a kormányáttételt csökkentették.
Kizárólag gyöngyház-fehér színben volt elérhető, közel háromszor annyiba került, mint egy mezei GT86-os, de nem is ez volt vele a legnagyobb probléma – mindössze száz példányban készült, és kizárólag a japán vevők számára volt elérhető.
Ez utóbbit egy évvel később orvosolta a Toyota; a GT86 GR a GRMN modell megjelenését (mínusz gigantikus hátsó szárny) Recaro sportülésekkel, Sachs lengéscsillapítókkal, apró kormánykerékkel, kovácsolt keréktárcsákkal, feljavított fékekkel és Torsen részlegesen önzáró differenciálművel kombinálta, utcai használatra alkalmasabb kivitelben.
Most pedig megérkezett a sportcsalád harmadik tagja is. A GR Sport elhagyta a GR leginkább extravagáns stíluselemeit, a műszaki átalakításokat pedig egy ütőképesebb Brembo fékrendszerre és új keréktárcsákra korlátozta; megmaradt viszont a harcias első lökhárító, a kis sportkormány és a speciális műszeregység. Cserébe negyedével kevesebbet – 3 millió 780 ezer japán jent, azaz 9,4 millió forintot – körülbelül annyit kell érte fizetni, mint a GR verzióért.
Akár a mezei modellekhez is megvásárolhatók mindkét sportverzió lökhárító- és küszöbtoldatai, az egyedi kormánykerék és a speciális indítógomb, valamint elérhetővé teszik a japán versenypályák adatbázisát tartalmazó, speciális navigációs/menetrögzítő rendszert, ősztől pedig a GR különleges keréktárcsái, feljavított fékjei, illetve első és hátsó toronymerevítő elemei is kaphatók lesznek. Már csak az a kérdés, hogy mindez mikor érkezik meg Európába.