A Ladának van egy ajánlata, ha menő terepkombit akar olcsón – Lada Vesta SW Cross teszt

lada vesta cross
Vágólapra másolva!
Divatos kiegészítőkkel cicomázták fel a Lada új kombiját, amitől nem csak jobban néz ki, de az enyhe tereppel is könnyebben megbirkózik. A Vesta SW Cross a valaha volt legdrágább Lada, de a méretéhez és tudásához képest még mindig elég olcsó.
Vágólapra másolva!
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross

A Lada 2015-ben tért vissza a magyar piacra, és már akkor tudni lehetett, hogy a nyilvánvaló nosztalgia-faktoron túl az Oroszországban akkor bemutatott Vestára alapozzák az üzleti tervüket. Nem csoda, hogy

a Renault-segítséggel készített új modellt úgy várták az importőrnél, mint a megváltót,

mivel a többi márka többi modellje mára menthetetlenül elavult; nem csak a 40 éve bemutatott Niva (mai nevén 4x4), hanem a 2004-ben bemutatott Kalina, és a 2011-es Granta is.

lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross

Aztán tavaly tavasszal végre megérkezett a négyajtós Vesta a magyar piacra, idén tavasztól pedig már a kombit is forgalmazzák, terepcsomagos SW Cross változatban is. A négyajtós Vesta a klímát is tartalmazó Comfort felszereltséggel 3,5, a kombi 3,8,

a terepkombi 4,25 millió forintba kerül,

a tesztelt Lux felszereltségű csúcsmodellért viszont már – most kapaszkodjanak meg – 4,5 milliót kell fizetni.

Lemásolta a nyugati receptet

A terepkombi műfaj az autóipari marketingesek egyik nagy találmánya a 90-es évek végéről, amikor a szabadidő-autók még alig léteztek. Ebben az időszakban a családok inkább kombikat vettek, a nagy csomagtartó és a jó pakolhatóság miatt. Aztán a gyárak rájöttek, hogy néhány műanyag védőelem felpattintásával, egy kis emeléssel és nagyobb kerekekkel terepjárós külsejűvé lehet tenni a kombikat, és több pénzt lehet értük elkérni.

lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross

Kezdetben a Subaru, az Audi és a Volvo kínált csak ilyen kombikat

Outback, Allroad és Cross Country fantázianévvel, de mára már szinte minden márkának van ilyen modellje, sőt, egyre gyakrabban kapnak kisautók és limuzinok is „terepkezelést”.

lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross

Ezt a receptet követték a Ladánál is, és a végeredmény őket igazolja, mivel a fényezetlen műanyag protektorokkal, ezüst tetősínekkel, nagy kerekekkel, dupla kipufogóval és alsó védőlemez-imitációval tényleg sokkal jobban mutat az SW Cross, mint a mezei Vesta kombi. Annyira bejött a vásárlóknak a terepkombi, hogy a terepes optikai csomagot már a szedánhoz is elkészítették.

Miben jobb a kombi a szedánnál?

Nem csak a nagyobb, jobban pakolható és variálható csomagtartó miatt drágábbak a Vesta kombik a szedánoknál, hanem azért is, mert megerősített, nagyobb terhelésre felkészített futóművel készülnek, mások a rugóik és lengéscsillapítóik is. Ezen kívül az SW Cross

szélesített nyomtávot, 2,5 centis emelést, 17 colos könnyűfém felniket és hátsó tárcsafékeket is kap,

a Vesta-kínálatban egyedüliként.

lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross

Öszkerékhajtás ugyan felárért sincs, de a

több mint 20 centiméteres hasmagasság, a 18 fokos első, és 22 fokos hátsó terepszög

már bőven elegendő ahhoz, hogy a magas padkák, kijárt, esőtől kimosott földutak se fogjanak ki a Ladán. Igaz, aki tényleg rossz utakon használná, annak nem ideálisak az aszfalton remekül muzsikáló, alacsony (205/50-es) oldalfalú gumik, nekik célszerű valami ballonosabb abroncsot és kisebb felnit választani.

lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross

Nagyobb a fejtér, mint a Vesta szedánban, viszont a hátsó lábtér nem nagyobb, mivel a Dacia/Renault padlólemeznek a tengelytávját nem nyújtották meg. Persze erre nem is volt szükség, a Lada csúcsmodellje így is a tágasabb autók közé tartozik az alsó-középkategóriában.

Mekkora a csomagtartó?

Elsőre csalódásként ért, hogy a kombi Vesta csomagtere pont akkora, mint a szedáné, 480 literes. Aztán rájöttem, hogy a padló alatt is kialakítottak több kisebb rekeszt, amelyek még 95 literrel növelik a rakodóteret. Így már

a Dacia Logan MCV-t is lepipálja a Vesta,

igaz, csak 2 literrel. Oldalt is vannak hálós rekeszek, zacskótartó kampók, 12 V-os csatlakozó, csak a fém rakodóperem hiányzott.

lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross

Olyan autóval nem érdemes terepre menni, amiben nincs pótkerék. Szerencsére a Vestából nem hiányzott, igaz, csak egy 15 colos acélfelnit adnak, ballonosabb abronccsal, ami furán nézne ki felszerelve, a három alufelni mellett. Ez azonban még mindig jobb, mintha keskeny szükségpótkereket adnának, amivel csak 80-nal lehetne menni.

lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross
lada vesta cross

Tipikus Lada-tulajdonság, hogy

a műanyagok kellemetlen, szúrós szaga beüléskor fejbe vágja az embert,

de az idő múlásával és a kipárolgás csökkenésével ez biztosan enyhülni fog. Az viszont nem fog változni, hogy a műszerfal teteje kőkemény, az ablakemelők gombjai ridegek, kellemetlen tapintásúak, és, hogy egyik villanyablaknál sem automata. Viszont az érintőképernyőre megéri beruházni, mert a fedélzeti menürendszer gyorsan reagál a lenyomásra, ezen kívül a hangminőség és a tolatókamera képe is meglepően jó.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a Vesta terepkombiját!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!