Sikermodellen nem szokás drámai változtatásokat végezni, akkor sem, ha az autógyártás íratlan szabályai szerinti első ráncfelvarráshoz érkezik az alany. Márpedig az alig 3 éve piacra dobott 500X (itt olvashatja róla részletes első menetpróbánkat) a stílus és a praktikum ötvözeteként szép sikereket ért el világszerte és Magyarországon egyaránt. Eladási számai jól alakultak: globálisan 130 ezer, nálunk pedig csaknem 400 darab kelt el, ami 20 százalékos piaci részesedést jelent.
Csakhogy az íratlan szabályok mellett a Jeep Renegade műszaki platformjára, de az 500-as képmására megalkotott SUV-ra is vonatkoznak azok az előírások, amelyeket nemigen lehet megkerülni,
lásd a közelmúlt dízelbotrányait vagy a fogyasztási normák változását.
Főleg, hogy azok rendszerint az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási határértékekhez köthetők.
Ha már úgyis dolgozni kellett, legalább legyen nyoma a műszakiak fáradozásainak, így, ugyancsak az iparági szokásoknak megfelelően bevonták a munkába a dizájnereket is. Legvégül pedig, szintén jól bevált módon az egészbe tettek egy csavart, s leginkább az elvégzett látványbeli változásokkal igyekeznek eladni az amúgy nagyon is vállalható műszaki fejlesztéseket.
Könnyen el lehetne intézni annyival, hogy elég, ha ránézünk a 2016-ban alaposan felfrissített kistestvérre, a sima 500-asra, és megkapjuk az X széria újdonságait. Nos, a hasonlóság valóban szembetűnő,
a kis SUV a stílusikon részleteivel is gazdagodott
(lásd például a közepén lyukas hátsó lámpatestet), viszont sajátos dizájnelemeket is fel lehet fedezni rajta mind kívül, mind pedig belül.
Az orr-részen a full-LED-főfényforrás, valamint a felszereltségi szinteket jelölő Urban, CityCross és Cross kivitelektől függő frontkiképzés, az utastérben pedig az átrajzolt műszerek és az okosabb telefonokat is megjeleníteni képes központi multimédia nagyobb képernyője a legfeltűnőbb változás.
Több mint valószínű, hogy a divatra és stílusra különösen fogékony 500X-vevőkörnek az új színek jobban számítanak az átlagos autóvásárlókhoz viszonyítva, mint a modern technika. De nyilván nagyra értékelik a műszaki előrelépést is, ha a környezetre, a biztonságra, a kényelemre és a vezetési élményre egyaránt pozitívan hat.
Talán az új benzines motorcsalád megjelenése a legfontosabb, mivel a tagjai elődeiknél tisztábbak, takarékosabbak és erővel is jól állnak.
A kisebbik egyliteres, háromhengeres és 120 lóerős,
míg a topmodell 1.3-as, négyhengeres turbó 150 lóerővel és széria duplakuplungos váltóval. A nitrogénoxidok, valamint a koromrészecskék elleni harc jegyében tervezett közvetlen befecskendezéses, részecskeszűrős benzinmotorokkal a hazai premieren menni is lehetett.
Igaz, sajnos még végig sem lehetett kapcsolni a fokozatokat a rövid próbaúton (Budapest hegyes részén jártunk), azt viszont azért sikerült megtudni, hogy a közepesen meredek emelkedőket, na meg a gyatra aszfaltminőséget sokat ígérő dinamikával és megfelelő gördülési komforttal pipálta ki a Fiat 500X 1.0 T3 – ennyi betűből és számból áll össze ugyanis az alapmodell típusjelzése.
A nagyobbik új motor, a T4 nem volt ott, a többi pedig ismert: az 1,6-os szívó benzin, valamint az 1,3-as, az 1,6-os és a 2,0 literes dízel megmarad a kínálatban. Ritka kincs ebben a méretosztályban, de
a Jeep-rokonság okán érthetően választható 4x4 hajtás is,
igaz, csak a kétliteres dízelhez. A havas és sáros utakon is jó tapadás fontos érv lehet a 4,9-8 millió forint közötti áron megrendelhető Fiat mellett.
A menőségre a naprakész asszisztensfelhozatallal is igyekszik ráerősíteni a Fiat. Alapáron adja a táblafelismerőt és az ezzel kommunikáló sebességhatárolót, míg extraként, illetve felszereltségi szinttől függően felár nélkül kínál ráfutásgátlós vészfékasszisztenst, holttérfigyelőt, keresztirányú forgalomfigyelőt és sávtartót, hogy csak a különlegességeket emeljük ki.
Kár is tovább szaporítani a szót: ha valaki mostantól betér valamelyik Fiat kereskedésbe, és egy új 500X modellel távozik onnan, új technikát és tökéletesített külcsínt kap, amellyel
fél emelettel feljebbről nézheti az átlagos autókat
a szó átvitt és valódi értelmében is. A bevezető akció keretében 0% THM és ajándék LED-csomag is jár hozzá, de a Vitaráéhoz hasonló kedvezményre ne számítson.