Végre lehullt a lepel az új 3-as BMW-ről a Párizsi Autószalonon. A hetedik, G20 kódnevű generáció megjelenését a nagyméretű, vese alakú hűtőrács-pár és a belőlük induló táskás első fényszórók határozzák meg, de
a dizájnforradalom ezúttal is elmaradt:
az arányok helyett csak a részletek változtak.
Alapfelszereltség a LED-es fényszóró, extraként azonban a LED-es kiegészítő funkciók, valamint lézerfény-technológiás adaptív LED fényszórók is elérhetőek, utóbbiak
530 méterre képesek elvilágítani
a többi közlekedő elvakítása nélkül.
Az egyelőre csak négyajtós limuzinként bemutatott új 3-as az 5-ös és a 7-es moduláris platformjára épül, a karosszéria 85 milliméterrel hosszabb (4709 milliméter), 16 milliméterrel szélesebb (1827 milliméter) és 1 milliméterrel magasabb (1442 milliméter) az elődjénél.
A 41 milliméterrel megtoldott tengelytávolság (2851 milliméter) elöl 43, míg hátul 21 milliméterrel szélesebb nyomtávokkal párosul. Ezek a méretváltozások nemcsak a tengelyek közötti terhelés-elosztást és az útfekvést javítják, hanem a helykínálatot is.
Az utastér valamivel tágasabb, mint korábban (főleg széltében), de
a 480 literes csomagtartó nem nőtt.
Viszont a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor már az alapfelszereltség része, az opcionális felszereltségek között pedig a csomagtérajtó kéz nélküli működtetése, a kulcs nélküli rendszer és az elektromosan mozgatható vonóhorog is megtalálható.
Végre megjelent a digitális műszerfal és az immár érintőképernyős iDrive legújabb, 7.0 verziója. Előbbinek 12,3, utóbbinak 10,25 colos is lehet a képernyője, a különböző tartalmakat szisztematikusan elrendezve, személyre szabható grafikákkal jelenítik meg. A sofőr az érintőképernyőn keresztül, az iDrive hagyományos vezérlőtárcsájával, a kormány gombjaival, valamint gesztus- és hangvezérléssel is aktiválhatja a különböző funkciókat.
A 3-asban jelenik meg először a BMW Intelligens Személyi Asszisztense,
egy önmagát fejlesztő mesterséges intelligencia,
amely szóban válaszol a „Helló BMW!" („Hey BMW") kezdetű mondatokra, hasonlóan a Mercedes A-osztályban fél éve debütált MBUX rendszerhez.
Abban viszont különbözik a csillagos márka asszisztensétől, hogy a BMW tulajdonosa nevet is adhat neki, így vele kialakított kapcsolata személyesebbé válik a gyár szerint. Az is eltérés, hogy a BMW-ben a virtuális személyi asszisztens mellett
egy virtuális műszaki szakértő is rendelkezésre áll,
amely ismeri az autó műszaki funkcióit, aktuális információkkal szolgál, és a technikai kérdésekre választ ad akár menet közben is.
Az egyelőre szűknek mondható motorpaletta két benzinmotorból és három dízelmotorból áll. A 320i kétliteres benzinese 184, a 330i szintén kétliteres négyhengerese már 258 lóerős. A 318d kétliteres dízelmotorja 150 lóerős, a legnépszerűbbnek ígérkező, 4,7 literes átlagfogyasztású 320d viszont már 190 lóerőt ad le, és utóbbi összkerékhajtással is kapható lesz.
A piaci bevezetéskor
a csúcsmotor a 330d soros hathengeres dízele,
amely 265 lóerőt küld a hátsó kerekekre. 2020-tól már elérhető lesz a 340i nevű hathengeres turbós benzines és a 330e iPerformance nevű konnektoros hibrid is, amely 60 kilométeres elektromos hatótávja miatt zöld rendszámot kaphat majd nálunk.
A súlypontja az elődhöz képest 10 milliméterrel lejjebb került,
a tömeg 55 kilóval csökkent az 50 százalékkal (!) fokozott karosszéria-merevség ellenére,
az első és a hátsó tengely közötti terhelés 50:50 arányban oszlik el. A szélesebb nyomtávok a stabilitást és a kormányozhatóságot is javítják, a kerekek nagyobb dőlésszöge pedig nagyobb kanyarsebességet tesz lehetővé. Elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futóműveket kapott a 3-as.
Fontos újításnak számít az alapfelszereltségként kínált
rugóút-szinkronizált lengéscsillapítás.
A speciális gátlók haladás közben végig figyelik az adott kerék spirálrugójának rugóútját, és eszerint hangolják át karakterisztikájukat, így a gyár szerint jó kompromisszumot nyújtanak a kényelem és a sportosság között, mert tudják, hogy mikor kanyarodik az autó, és hogy mikor megy rossz minőségű burkolaton. Az új rendszer feszesebb rugók használatát tette lehetővé a komfort romlása nélkül.
A 18-as kerekekkel szerelt, még fejlettebb lengéscsillapítású, felkeményített M sport futómű 10 milliméterrel csökkenti a hasmagasságot. Ez kizárólag a változó áttételű sportkormánnyal együtt elérhető, amely a rásegítés mellett a kormányáttételt is változtatja a sebességtől függően. A 330i és a 330d modellekhez
rendelhető elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű is,
a drifterek nagy örömére.
Az új 3-as BMW első sorozatgyártású példányai
2019 márciusában gurulnak ki az utakra.
Az újdonság három helyszínen készül majd: a BMW központi, müncheni üzemében, a közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) senjangi gyárában Kínában, illetve a Mexikóban épülő San Luis Potosí gyárban.