A B osztály sokáig készült a Mercedes kecskeméti üzemében, de mára kiszorult onnan, mondjuk úgy, fontosabb modelleket szerelnek össze nálunk. A B osztály harmadik generációja Németországban készül majd.
A Mercedes úgy futott neki a tervezésnek, hogy bármit, csak ne egy unalmas egyterűt készítsen, de ez csak többé-kevésbé sikerült,
nem sok vérpezsdítő részlete van az új B osztálynak.
Az elődhöz képest nőtt a tengelytávolság, rövidebbek lettek a túlnyúlások és a magasság is csökkent, összességében mégsem tűnik túl izgalmasnak az autó.
Az B osztály utastere is hasonló lett, mint az A osztályé - modernnek modern, de akinek eddig nem tetszett, most sem fog. A belső felszereltség egyelőre nem teljes, a 14 centis sínen tologatható hátsó ülés csak 2019 közepén jelenik meg a kínálatban - pedig ha már egyterű forma, ezzel talán nem kellett volna várni.
A B osztályban debütál a Mercedes új kétliteres dízele,
ez az első motor a németeknél, amely már a 2020-ban életbe lépő Euro 6d kibocsátási normát is teljesíti.
A motor 150 vagy 190 lóerős teljesítménnyel rendelhető, új fejlesztésű nyolcfokozatú automata váltót kapcsolnak hozzá.
Az 1,5-ös dízel 116, míg az 1,33-as benzines 136 vagy 163 lóerővel rendelhető.