A Skoda két újdonsággal készült az idei Párizsi Autószalonra. Az egyik a 240 lóerős kétliteres dízelmotorral szerelt Kodiaq RS, ami a leggyorsabb hétszemélyes SUV a Nürburgringen. A másik újdonság, a Vision RS tanulmány sokkal érdekesebb, mert egyszerre ad ízelítőt egy új kompakt modellből, amely
vélhetően a Rapid utóda lesz,
és egy új, konnektoros hibrid hajtásrendszerről.
A Vision RS mozgatásáért alapvetően a hengerlekapcsolásra képes 150 lóerős 1,5 literes benzines turbómotor gondoskodik, de szükség esetén besegít neki egy 102 lóerős villanymotor, amely a dupla kuplungos DSG váltó házába van építve.
A fronthajtásos hibrid rendszer összteljesítménye 245 lóerő,
a kocsi gyorsulása 0-100 km/órára 7,1 másodpercig tart.
A 13 kilowattórás akkumulátorral elméletileg
70 kilométert tud megtenni az autó tisztán elektromos üzemmódban,
ami jóval több, mint a hasonló modellektől (pl. Golf GTE) megszokott 30-50 km. A régi NEDC szabvány szerint a Vision RS átlagfogyasztása 1,4 liter/100 km, de az új szigorúbb WLTP szerint sem lesz több 2,1 liternél, persze ehhez feltöltött akkumulátor szükséges.
Azért valószínű, hogy a Vision RS a jövőre érkező Rapid előfutára, mert 4,35 méteres hosszával
pontosan a Fabia és az Octavia közti rést tölti be.
Csak 5 centivel hosszabb a mai Rapidnál, de legalább ennyivel szélesebb is, a csomagtartója 440 literes, ami 25 literes bővülést jelent.
A mai Rapid egyszerű belső terével, kisautókat idéző technikájával az árérzékeny vevők számára készül, utóda viszont igényesebb technikát és belsőt kap majd, hogy akár a Focustól, Astrától, Golftól is el tudjon csábítani vevőket.
A lankás hátú liftback változat eltűnik, csak meredek farú csapott hátú változat lesz, amely hasonlítani fog a képeken látható Vision RS-re. Nagyjából a belseje is úgy fog kinézni, ahogy a képeken, persze a sok Alcantara kárpit és a sportülések nélkül, és abban is biztosak lehetünk, hogy a szériaváltozat nem négy-, hanem ötüléses lesz.