Teher alatt nő a pálma – Opel Combo Life és Cargo menetpróba

Opel Combo 2018
Vágólapra másolva!
Olasz helyett immár francia gyökerekkel rendelkezik az Opel dobozformájú mindenese, s a Berlingo-rokonságból sokat profitál, amit jó pár érdekes extra és egy fontos kitüntetés is jelez. Ennek apropóján kipróbáltuk az öt vagy hét üléssel kapható családi változatot, majd az áruszállító kormánya mögé ültünk. Vajon maradt benne némi emóció a mindent átható praktikum mellett?
Vágólapra másolva!

Kupé-kabriók, nem prémiummárkás nagyautók, megfizethető sportkocsik – ezek az autókategóriák a kihalás szélére jutottak, és a felsorolást az elmúlt évek piaci szokásai alapján az egyterűekkel lehetne folytatni. Utóbbiak lettek minden márkánál az SUV-divat legnagyobb vesztesei, az Opelnél például tavaly le is álltak a Meriva gyártásával, és a hétüléses Zafirának sem jósolnak nagy jövőt 2020 után.

Opel Combo Life
Opel Combo 2018
Opel Combo 2018
Opel Combo 2018
Opel Combo 2018
Opel Combo 2018
Opel Combo 2018
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo 2018
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo 2018
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)

Felvetődik azonban a kérdés: mihez kezdjen ezután, aki

többre vágyik a kombik vagy a szabadidő-autók helykínálatánál,

praktikumánál? A válasz már hosszú évek óta kézenfekvő, de mostantól a gyártók is ebbe az irányba terelik a kuncsaftokat: magasított tetejű kombit, vagy ha úgy tetszik, haszonjármű-rokon személyszállítót kell venni, egyszerű dobozformával, sík oldalfallal, tolóajtóval.

Opel Combo Life
Opel Combo 2018
Opel Combo 2018
Opel Combo 2018
Opel Combo 2018
Opel Combo 2018
Opel Combo 2018
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo 2018
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)
Opel Combo 2018
Opel Combo (2018)
Opel Combo (2018)

E műfajban szerepelnek évek óta a Combo-generációk is, most pedig eljött a talán legfontosabb modellváltás ideje – részben az egyterű-vásárlási trend csökkenése, részben az Opel tulajváltása miatt. Persze a PSA-konszern menedzsmentjénél fel sem merült, hogy önálló modellt fejlesszenek Rüsselsheimben, az új Combo nem más, mint a Citroen Berlingo és a Peugeot Rifter ikertestvére. Igaz, legalább nem egypetéjűek.

Akár heten is jöhetnek, mint a gonoszok

Elsőként a személyszállító változatokkal ismerkedtünk meg a magyarországi menetpróbán. Láthatóan többről volt szó emblémacserénél, szemből jellegzetesen opeles ábrázat fogad (leginkább a Crossland X-re emlékeztet). Oldal- és hátulnézetből viszont már egyértelmű a Citroen Berlingo rokonsága,

csak a vicces Airbump burkolatokat hagyták le az ajtókról.

Igyekeztek azért mozgalmas elemekkel tagolni a nagy sík lemezfelületeket, érdekesek az ablakkivágások is.

Oldalt és hátul hatalmas sík felületek határolják, így lehet legjobban kihasználni a belteret. Ez a rövid változat Forrás: Origo

Persze ilyen dobozautókat sosem a szépségük, hanem a praktikumuk miatt vesznek, nincs ez másként a Combónál sem. A Life utónevű személyszállítónál széria a dupla tolóajtó, és kétféle hosszúságban, 4,4 méteres alap- vagy 4,75 méteres XL-változatban lehet megvásárolni. Érdekes, hogy mindkettőből lehet hétüléses változatot rendelni, de nyilván a nyújtottból van értelme a csapatszállítónak.

Íme, a csapatszállító XL-kivitel, amit nem tudtunk kipróbálni, de beülhettünk. Teljesértékűek a leghátsó ülések, ráadásul ki is lehet mászni közöttük. Némi csomagtér is marad mögöttük, bár hét személy poggyászának hosszabb útra aligha elég Forrás: Origo

Ilyet is kiállítottak a sajtóbemutatón, és persze rögtön bemásztam a leghátsó sorba, ahol meglepetés ért: egész jól el lehet férni, jobban, mint a kompakt egyterűekben (nem is beszélve a hétüléses SUV-ok kínpadjairól). Rendben, kicsit felhúzott lábbal kell ülni, de

felnőttként sem vészes a sínen eltolható hátsó pad.

Akad azonban árnyoldala is: használaton kívül nem lehet a padlóba hajtogatni, hanem ki kell szerelni és garázsba tenni, mint a kisbuszoknál.

Melyik rekeszbe tettem a napszemüveget?

Sok nagycsaládnak érdekes lehet tehát a nyújtott kivitel, bár hét személlyel nyilván itt is drasztikusan csökken az amúgy bődületes (850-2693 literes) csomagtartóméret. Tesztkörre aztán végül a rövid Combóval indultunk, amelynek műszerfala, ajtókárpitja és a legtöbb kezelőszerve megegyezik a PSA-testvérmodellekével. Mégis van benne opeles konzervativizmus, ami sokaknak tetszeni fog: saját feljesztésű az analóg műszeregység és a multifunkciós kormány.

A sebváltó-félsziget messzire hátranyúló konzolban folytatódik a jól felszerelt Life változatokban. Lényegében csak a kormány és a műszeregység felismerhetően Opel Forrás: Origo

Pillanatok alatt képesek úgy elnyelni az Opel-kabin az apró úti homikat (tárca, kulcs, telefon stb.), hogy aztán percekig keresgélni kelljen,

összesen 28 darab tárolórekeszt alakítottak ki.

Aki képes fejben leltározni, nagyon elégedett lesz vele, 1,5 literes palackok tűnnek el az üregekben, kétfedelű a kesztyűtartó (a plafonról nyílik le az utasoldali légzsák), az első ülések között pedig az elektromos kézifékes modellváltozatokban kacattartó barlangrendszer tátong.

Hangulatos a kétrészes üvegtető és javítja a térérzetet, nem mintha ilyen irgalmatlan belmagasság mellett égető szükség lenne rá Forrás: Origo

Csúcsfelszereltségnél különleges tetőkialakítás is jár, két részre osztott és árnyékolható üvegezéssel, hangulatvilágítással, na meg – ki nem találnák – tárolópolccal. Persze ennél fontosabb szempont lehet, hogy az ötszemélyes rövid változatokban is elfér egymás mellett hátul három gyerekülés. Apró szépséghiba, hogy az osztott és külön-külön mozgatható gyári székeket a felnőttek keskenynek fogják tartani, mégis lehet hát értelme az egybepados alapmodelleknek.

Lassít vagy kormányoz, ha mélázik a sofőr

Fontos szempont volt a tervezésnél, hogy ne egy kisáruszállítóból átalakított személyautót kínáljanak, hanem teljes értékű családi mindenest, és ez érződik is a Combo berendezésén, viselkedésén. Nyilván senki sem téveszti össze egy Mercedesszel, de

egyáltalán nem bántóan egyszerű kivitelű a műszerfal

és a kárpitozás, és ha megfizetik, a felszereltsége is szokatlanul gazdag lehet e műfajban.

A hatalmas hátsó ajtó miatt szűk helyen parkolva vagy garázsban hasznos a külön is nyitható hátsó szélvédő. A rövid, ötüléses Life csomagtartója 597-2126 literes Forrás: Origo

Head-up kijelző jeleníti meg például a vezető előtt az adatokat, fűthető az ülés és a kormánykerék, 180 fokos tolatókamera vagy akár parkolóasszisztens segítheti a manőverezést. Tisztességes, 8 colos érintőképernyőn jelenhetnek meg az infotainment adatai, gyári rendszerrel vagy tükrözve telefonnal is lehet navigálni (Andoid Autó vagy Apple Carpaly segítségével). Még indukciós töltő is kérhető.

Már a rövid Combókban is tágas hátul a lábtér, de a széltében felnőtteknek keskenyek az ülések. Külön-külön tologathatók és padlóba süllyeszthetők a székek (ezeket bővítéshez nem kell kiszerelni) Forrás: Origo

A biztonsági extrák arzenálját sem vették félvállról, automata vészfékezés (gyalogosfelismeréssel), aktív sávtartó, adaptív tempomat (ez 30-160 km/h között működik, vagyis stop&go funkció nélküli),

táblafelismerés és fáradtságfigyelő is lehet a fedélzeten.

Passzív felszerelései közül a hat légzsákot érdemes kiemelni, de a rendszerek hatékonyságáról csak az EuroNCAP töréstesztje után lehet majd nyilatkozni. Fő riválisa, az új Ford Tourneo Connect mindenesetre négy csillagot kapott.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!