1,3 literből 160 lóerő? Már egy Nissan Qashqai is tudja ezt

Nissan Qashqai
Vágólapra másolva!
Mercedes-benzinmotorokkal folytatja a pályafutását Európa egyik legkedveltebb SUV-ja, a Nissan aranytojást tojó tyúkja. További újdonság a Qashqai háza táján, hogy a CVT helyett már dupla kuplungos automata váltót kínálnak hozzá, és végre lecserélték az ósdi infotainment rendszerét is.
Vágólapra másolva!
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

"Miért írunk megint a Nissan Qashqairól?" - gondolhatnák jogosan, hiszen a 2013-ban bevezetett második generációs modell tavaly esett át egy átfogó frissítésen, és az új verziót már össze is hasonlítottuk a Seat Atecával.

Akkor jelentősen átdolgozták a külsejét és a belsejét,

új fényszórókat, üléseket és vezetéstámogató rendszereket kapott, és a futóművét is kényelmesebbre hangolták.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

A Nissan így akarta elérni, hogy a vásárlók ne pártoljanak át a frissebb vetélytársakhoz, az Atecához, a Skoda Karoq-hoz, vagy épp a Honda CR-V-hez.

Két, igen fontos terület azonban akkor kimaradt a megújulásból,

a hajtáslánc és az infotainment, most ezeket az adósságokat törlesztette a japán gyártó.

Ha egy Mercedesbe jó, ide is megfelel

Lehet, hogy tavaly még nem volt kész, vagy csak az idei WLTP-átállásra vártak, mindenesetre a Renault-Nissan Szövetség és a Daimler által közösen kifejlesztett

1,33 literes turbós benzines

most költözött csak be a megújult Qashqai orrába, ahol régi 1,2 literes, illetve az 1,6 literes Nissan-motorokat váltja kétféle teljesítményszinttel. Az erősen downsizingolt, a legújabb, Euro 6d-temp szabványnak megfelelő kisturbós motor nemrég megjelent már az új Mercedes A és B osztályban, a Renault Mégane-ban és a Dacia Dusterben is.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

Alapjaiban más elődeinél az új 1,3-as, például részecskeszűrővel szerelték fel, de a fejlesztések érintették a befecskendezést, az égéstér kialakítását, a súrlódás csökkentését és a turbó optimalizálását is. A kifutó 115 lóerős, 190 Nm nyomatékú 1,2 literes motorhoz képest a gyengébb 1,3-as is

plusz 25 lóerőt kínál.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

Míg a 0-100-as gyorsulási idő alig változott (10,6 helyett 10,5 másodperc), a rugalmasság jelentősen javult, negyedik fokozatban például 80-ról 100 km/órára 5,7 másodperc helyett 4,5 alatt gyorsul fel az új motoros Qashqai.

Érzésre is jobban elindul alacsony fordulatról

az új motorral az 1,4 tonnás Qashqai, az 50 Nm-rel nagyobb nyomaték tényleg hasznos.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

A lecserélt 163 lóerős, 1,6 literes motorhoz képest az erősebb 1,3 literes teljesítménye ugyan 3 lóerővel alacsonyabb, azonban nyomatéka 10 Nm-rel nagyobb, 260 Nm.

A 140 lóerőshöz képest nagy különbséget nem érezni a vezetése közben,

csak magas fordulaton tűnik hajszálnyival erősebbnek. Talán ezért tetszett jobban a gyengébb, ami harmonikusabb párost alkotott a kézi váltóval, az erősebb változatok közül inkább az új dupla kuplungos automatás volt a kedvemre.

Nincsenek csodák a fogyasztásban

Váltakozó terepen hajtottuk a Qashqaiokat, így nem csodálkoztunk azon, hogy mindahányan más fogyasztást mértünk: nálunk a gyengébb változat 7,5 liter körül fogyasztott 100 kilométerenként, az erősebb kevéssel 8 liter fölött evett, a szintén 160 lovas dupla kuplungossal 7,3 literes átlagot mértünk, igaz, azzal többnyire lejtőn jöttünk és sokat hajtottuk 80-as korlátozású szakaszokon.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

Más kollégák ennél kedvezőbb adatokról számoltak be, volt, aki 6, illetve 7 liter alatt tartotta a fogyasztást, igaz, kétezres fordulatnál mindig feljebb váltott.

A gyári adat mindkét teljesítményváltozatnál 5,2 liter

a kisebb kerekekkel, és 5,6 liter a 18-as, 19-es felnikkel.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

A tesztre láthatóan még nem teljesen kész motorokat hozott el a Nissan, burkolat nem volt rajtuk, sok helyen a csöveket szigetelőszalag vagy gyorskötöző fogta össze, és a beszállítói feliratok többsége is hiányzott. Viszont

a járásuk igen halknak bizonyult,

a kulturált üzemnek számos oka van, melyekről az alábbi keretes anyagban olvashatnak azok, akiket érdekelnek a technikai részletek.

Az 1,3-asról részletesen

A motor háromszög alakú hengerfejet kapott, a leömlőt részben beépítették a hengerfejbe, így hatékonyabban hűthető a kipufogógáz, és tökéletesebb az égés. Felületkezelővel permetezték be a hengerfalat, ezt a megoldást korábban a márka a GT-R sportkocsi motorjánál használta. Plazmafáklyával, vékony rétegben rendkívül erős acélt permeteztek a hengerfuratokra, ez javítja a hőelvezetést az égés során. Amellett, hogy tömeget lehet megtakarítani vele, ez a technológia csökkenti a szabályozatlan égést (kopogás) a motorban, illetve nagyobb sűrítési arány elérését teszi lehetővé. A jobb égés érdekében a befecskendezőket középre helyezték.

A motor kapott egy benzin-részecskeszűrőt is, amely úgy semmisíti meg a részecskéket a kipufogógázban, hogy megfogja azokat egy mikroporózus méhsejt szerkezetben. A dízelmotorokhoz hasonlóan az egység rendszeres időközönként automatikusan regenerálódik, ehhez folyamatosan nagyobb sebességgel kell haladni 20-30 percen át.

A turbófeltöltőt elektronikus elkerülő szeleppel szerelték fel, melyet egy kis villanymotor hajt meg. Ez váltja a régebbi motorokban használt pneumatikus szelepeket. Ennek köszönhetően a turbó reakciója jobb lett, különösen alacsony fordulatszámon. A jobb porlasztás érdekében a befecskendező-fúvókákon hat furatot alakítottak ki, üzemanyag-ellátásukról 250 baron üzemelő közös nyomócső gondoskodik.

A cikk nem ért véget. Lapozzon a második oldalra!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!