A negyedik Prius-nemzedék ráncfelvarrásának legfontosabb eleme, hogy már összkerékhajtással is rendelhető lesz a taxisok kedvenc típusa.
A hibrid AWD-i hajtás fő eleme egy nagy nyomatékú villanymotor, amely szükség esetén rásegít a hátsó tengely hajtására.
Elinduláskor 10 km/óra sebesség felett, automatikusan kapcsolódik be, és
akkor aktiválódik, ha a szenzorok 10 és 70 km/óra sebesség között, havon vagy nedves úton csúszós körülményeket érzékelnek.
Mivel nincs központi differenciálmű vagy kardántengely, az összkerékhajtás a csomagtartó méretét csak minimális mértékben befolyásolja, és a Prius kedvező fogyasztását is alig rontja.
A frissítés másik örömteli hozadéka, hogy a korábban meglehetősen kusza formavilág letisztultabb lett,
megújult a Prius eleje és hátulja,
valamint a kerekek dizájnja és a színválaszték is. A felszereltség is változott: nagyobb a vezeték nélküli töltő rekesze, a head-up display további funkciókat kínál, és a Toyota Touch 2 multimédia-rendszer gyorsabb, és könnyebben kezelhető.