Az új limuzin elnevezését Dmitrij Sugorjev, az elnöki autókonvojról készült dokumentumfilm alkotója árulta el a Rosszija 24 hírtelevízióban. Korábban az orosz csúcsvezetés és biztonsági kísérete számára készült autókat a médiában a fejlesztési projekt neve alapján Kortezsként emlegették.
Sugorjev szerint
a 6,6 méter hosszú, 2 méter széles és 1,7 méter magas Szenat az Aurus autócsaládhoz tartozik, annak az "ékköve".
A Szenatnak van egy szedán változata, és hamarosan bemutatkozik az Arszenal elnevezésű mikrobusz is.
Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője április közepén jelentette be, hogy az elnök és biztonsági kísérete fokozatosan áttér a Kortezs-projekt keretében kifejlesztett gépkocsik használatára.
A Kortezst 2012-ben Putyin utasítására indították el Oroszországban,
a Központi Gépjármű- és Autóhajtómű-ügyi Kutatóintézet (NAMI) részvételével
A 12,4 milliárd rubel (több mint 52 milliárd forint) állami befektetéssel létrehozott projektben
a gyártópartner a Vagyim Sevcov többségi tulajdonában lévő Sollers.
A Kreml-közeli Izvesztyija című napilap értesülése szerint az orosz kormányzat, valamint annak kommunikációs csatornái védelméért felelős Szövetségi Őrszolgálat (FSZO) április közepéig 16 ilyen gépkocsit kapott.
Arról, hogy a járműveket milyen védelemmel szerelték fel, nem hangzott el tájékoztatás, ahogy a motorról és a menetteljesítményekről sem.
A jövő év végére az autócsalád eddigi modelljei mellett elkészül az SUV is, a Komendant.
Az autók iránt, amelyek várhatóan már jövőre kaphatók lesznek kereskedelmi forgalomban is,
magánszemélyek részéről is nagy az érdeklődés.
A több mint 10 millió rubelbe (42 millió forint) kerülő gépkocsik 20 százalékkal olcsóbbak a Rolls-Royce-oknál vagy a Bentley-knél, viszont drágábbak az alapfelszereltségű S-osztályú Mercedesnél.
A saját autógyártással rendelkező országok vezetői hivatali gépkocsiként rendszerint a hazai ipar termékeit részesítik előnyben.
Így van ez Kínában, az Egyesült Államokban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Csehországban, Japánban és Indiában is.
Az első orosz elnök, a néhai Borisz Jelcin a második világháború utáni szovjet vezetőkhöz hasonlóan egy időben ZIL-gépkocsikkal szállíttatta magát, de 1997-ban áttért a Mercedesre. Ezzel a hagyománnyal Putyin, valamint Dmitrij Medvegyev volt államfő és újrajelölt miniszterelnök most szakított.