Az életciklusa felénél járó 7-es sorozat ráncfelvarráson átesett új változata a Detroiti Autószalonon mutatkozott be, mégpedig egy meglepően merész formai újítással, a sokak által csak nyúlfogaknak csúfolt óriási hűtőráccsal. Az alapáras adaptív LED fényszórók közé szorított
új maszk 40 százalékkal nagyobb a réginél;
természetesen pusztán dizájn szempontok miatt lett ekkora (a kínai milliomosoknak állítólag ez tetszik), nem a motoroknak nőtt meg a hűtési igénye.
A nagyobb rács miatt feljebb került a megnövelt méretű embléma, és át kellett alakítani a motorháztetőt is. Szintén új a több krómmal díszített első és hátsó lökhárító, a nagyobb átmérőjű dupla kipufogó, valamint az új 3-as stílusában átalakított,
organikus LED-ekkel (OLED) világító két hátsó lámpa,
melyeket már divatos LED csík köt össze.
A BMW sokat dolgozott azon, hogy a 7-es utasterébe még kevesebb zaj szűrődjön be:
az ablaküvegeket 5 mm-rel vastagabbra cserélték,
átalakították az első sárvédőt, hogy simábban áramoljon a levegő, és a hangszigetelésen is javítottak a hátsó kerékjáratok környékén.
Belül csak finoman változott a bajor luxusautó,
néhány helyen javítottak az eddig sem rossz anyagminőségen, átalakították a kormánykereket, fejlődtek a netes szolgáltatások, és megjelent az új X5-ben bevezetett tolató asszisztens. Utóbbival 50 méter hosszan képes kitolatni bármilyen szűk helyről automatikusan az autó, pont azon a nyomvonalon, ahogy bement oda.
Az új 3-as BMW-ből átvett, akár élőbeszéddel is vezérelhető
Intelligens Személyi Asszisztens digitális útitársként és fedélzeti szakértőként dolgozik.
A napi teendők menedzselése mellett képes különféle utastéri rendszereket is aktiválni, így többek között a frissítő vagy pihentető programot, amely az utastér-világítástól és a légkondicionálótól kezdve, az illatosítón, az ülésmasszázson és az árnyékoláson keresztül, egészen az ülés hűtéséig, fűtéséig vagy szellőztetéséig terjed.
Az átdolgozott motorkínálat teljesítményskálája
265-től 585 lóerőig
terjed, de csak a 750i 4,4 literes biturbó V8-as motorja lett erősebb: találtak még benne 80 lóerőt, így már 530 tagú a ménes. A 394 lóerős, hathengeres benzinessel szerelt plugin hibrid (745 e) tisztán elektromos hatótávolsága az új, 12 kilowattórás akkumulátornak köszönhetően 58 km-re nőtt.
Az első és a hátsó tengelyen is automatikus szintszabályozású,
légrugós adaptív futómű az alapfelszereltség része,
viszont a manőverezést segítő, fordulókört csökkentő aktív hátsókerék-kormányzásért és az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt futómű-szabályzásért külön kell fizetni.