Egy kis brit cég, a Swindon Powertrain illő módon emlékezett meg a Mini 60. születésnapjáról. Elkészítették ugyanis mindenki kedvenc kisautójának a 21. századhoz illő, zéró emissziós változatát.
A Swind E Classic Minit egy 110 lóerős villanymotor hajtja, így nem meglepő, hogy a kiskocsi
jóval fürgébb a benzinmotoros eredetinél:
9,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-ra. A végsebesség viszont csak 130 km/óra, az akkumulátorok kímélése érdekében.
A padlóba rejtett 24 kilowattórás lítium-ion akkumulátor kielégítő,
200 kilométeres hatótávot biztosít.
Ahogy egy korszerű villanyautótól elvárható, a fékrendszer képes visszatermelni áramot.
Ami meglepő, hogy a Swind E Classic Mini
mindössze 80 kilóval nehezebb a benzinmotoros eredetinél,
a tömege 720 kg. Nemcsak tisztább és fürgébb, hanem praktikusabb is az eredetinél az elektromos Mini: mivel a tankot kivették belőle, a csomagtartó 200 literesre nőtt
Belül a padlófűtés a legérdekesebb újdonság,
de a fűtött bőrüléses és a fűtött első-hátsó szélvédő is említést érdemel, ezekkel télen is használható az autó. Szériafelszereltségként USB-csatlakozókat is beépítenek, a szervokormányért, a légkondicionálóért és a navigációért azonban felárat kérnek.
Ez csak azért meglepő, mert az autó elképesztően sokba kerül: az alapára 79 ezer font, azaz 28,5 millió forint. A vevő hat szín közül választhat, és azt is eldöntheti, hogy jobb- vagy balkormányosként kéri a villany-Minit, amiből egyébként 100 példány legyártását tervezik.
A BMW által gyártott modern Mini elektromos változata szintén idén mutatkozik be, várhatóan jóval szerényebb árral.