Közel egy év telt el azóta, hogy Genfben bemutatkozott az Audi első elektromos hajtással szerelt sorozatgyártású modellje, az e-tron, amelyet azóta már ki is próbálhattunk. A négykarikás márka az idei Genfi Autószalonra egy újabb villanyautót,
az e-tronnál kisebb Q4 e-tront hozta el tanulmány formában,
de nem kell hozzá sok fantázia, hogy lássuk benne a 2020 végén érkező szériaautót.
Két villanymotor mozgatja a Q4-et, egy 102 lóerős az első, és egy 204 lóerős a hátsó kerekeket. A tanulmányautónak 6,3 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órát, a legnagyobb sebessége az elektronikus korlátozás miatt 180 km/óra. Nagyméretű, 82 kWh kapacitású akkumulátorának töltési teljesítménye maximuma 125 kW, így
kb. 30 perc alatt a teljes töltöttség 80 százalékát el lehet érni.
A WLTP ciklus alapján meghatározott hatótávolság 450 kilométer.
Az Audi Q4 e-tron alapját a tavalyi e-trontól eltérően már a moduláris elektromos platform (MEB) adja, erre fog épülni a Volkswagen Csoport minden új villanyautója a kompakttól a középkategóriás modellekig. Az első sorozatgyártású, MEB-alapokra épített kocsi a már idén érkező, magyar formatervezésű ötajtós Volkswagen ID.
A Q4 e-tron tanulmányautó „Solar Sky" fényezésének kék árnyalata
a rávetülő fény szögétől függően változtatja színét.
Ennél hasznosabb, hogy hatékonyan tükrözi a napfény rövidhullámú, az infravörös tartományhoz közeli sugarait, ami jelentősen csökkenti a karosszéria és a beltér felmelegedését, ami csökkenti a légkondicionáló energiaigényét.
A két tengely között,
a padló alatt kapott helyet az akkumulátor,
melynek tömege 510 kilogramm. Állítólag a Q4 e-tron tömegközéppontja azonos szinten van egy normál szedánéval, a tengelyek közötti tömegeloszlás kiegyensúlyozott, közel 50:50% arányú.
Az ingolstadti márka 2018-ban, a tisztán elektromos e-tron világpremierjével indította elektromos offenzíváját.
2025-ig az Audi még 11 tisztán elektromos modellt vezet be
a világ legfontosabb piacain, és a tervek szerint az értékesítéseinek közel egyharmadát addigra az elektromos modellek teszik ki.