Az Origo már tegnap csokorba gyűjtötte, melyik megyékben, pontosan hol várható sebességellenőrzés.
A Tispol, vagyis az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata által szervezett akcióban tavaly 1071 helyszínen 464 ezer járművet ellenőrzött a rendőrség, és 4268 sebességtúllépést regisztráltak. 2017-ben a Speedmarathont a havazás miatt fel kellett függeszteni, de
2016-ban 3741 gyorshajtót bírságoltak meg,
2015-ben pedig 4928-at.
Az Országos Rendőr-főkapitányság az akcióval kapcsolatban közölte: a gyorshajtás vezető ok a közlekedési balesetekben. A rendőrség tavaly a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó rendelkezések megsértése miatt 623 142 esetben szabott ki bírságot, összesen több mint 21 milliárd forint értékben.
A romló baleseti adatok rákényszerítették a rendőrséget, hogy változtasson az ellenőrzési módszereken, többek között, hogy
jelöletlen autókból is rögzítse a közlekedési jogsértéseket
- írták.
Az ORFK szerint amióta változtattak a közúti ellenőrzési módszereiken, a baleseti adatok csökkenő tendenciát mutatnak: 2018 augusztusától az év végéig 27 emberrel kevesebb halt meg, mint az előző év azonos időszakában. A tendencia 2019 első hónapjaiban tovább folytatódott. 2018-ban összesen 16 916, 2017-ben 16 489, 2016-ban 16 627 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt az ország útjain.
Halálos közlekedési baleset 2018-ban 567, 2017-ben 575, 2016-ban 565 történt a magyar közutakon.
A rendőrség felhívta a figyelmet arra, hogy a sebességellenőrzésen túl a közterületi jelenlét, a közlekedésrendészeti ellenőrzések, a balesetmegelőzési oktatások és kampányok mind a balesetek számának és súlyosságának csökkentését szolgálják. A rendőrség ugyanakkor egymagában kevés a cél eléréséhez, össztársadalmi összefogásra van szükség, de a legtöbbet maguk a közlekedők tehetnek azzal, hogy betartják a szabályokat, hogy mindenki hazaérjen - írták.