A Nürburgringen és környékén készített kémfotók alapján már az utolsó simításokat végzik a Seat Leon negyedik nemzedékén. Az alsó-középkategóriás kocsi
a vele egyszerre, 2019 végén bemutatkozó Volkswagen Golf VIII testvérmodellje lesz,
mindkettő az univerzális MQB építőkészlet frissített változatára épül. A mai trendeknek megfelelően a Seat is dobja a választékból a népszerűtlen háromajtós karosszériaváltozatot, csak az ötajtós és a kombi maradhatott.
Bár a kémfotók álcázó matricával ellátott előszériás autókról készültek, azért így is könnyen kivehető, hogy az új Leon-dizájn a Tarraco SUV-on
nemrég debütált formanyelvbe illeszkedik:
a hatszögletű, mélyre és függőlegesen beépített hűtőmaszk, a sarkos fényszórók és a háromszög alakú hátsó lámpák pont olyanok, mint a hétszemélyes szabadidő-autón.
A hátsó lámpákat itt is egy LED csík köti majd össze, a matricával burkolt kiugró perem mindenesetre erre utal. Megjelenik a karosszéria oldalain egy-egy határozottan meghúzott él, alattuk konkávra hajlított, érdekes kidolgozású felületeket alakítottak ki.
Nem lesz nagy változás az olcsóbb verziók motorjaiban, a mostani Leonból ismert 1,0 és 1,5 literes turbós benzinesekre épül a választék, de megmarad az 1,6-os dízel is. Ahogy a nyolcas Golf esetében, itt is
várható a 48 V-os mikrohibrid rendszer megjelenése,
vélhetően a háromhengeres, ezres motorral párosítva, hogy a lehető leghatékonyabb kombináció szülessen.
Luca de Meo, a Seat vezérigazgatója már korábban bejelentette, hogy
a sportos Cupra Leon 2020 végén bemutatkozik egy konnektoros (plug-in) hibrid hajtással,
amelynek rendszerteljesítménye 245 lóerő. Az új Golf GTE technikáját használó környezetbarát verzió egy töltéssel legalább 50 km-t tud majd megtenni elektromos módban, így jogosult lesz a zöld rendszám viselésére. Később lesznek 300 lóerő körüli, tisztán benzines Cuprák is.
2020-ban egy tisztán elektromos hajtású Seat is megjelenik, de azt már nem a Leonból készítik, hanem önálló modell lesz a Volkswagen ID Neo technikájával. Ebből a villanyautóból a márciusi Genfi Autószalonon leleplezett,
420 km hatótávolságú el-Born tanulmány
adott ízelítőt, várhatóan a dizájn és a technika sem fog már sokat változni egy év alatt.