Reszkess, Skoda, befutott a spanyol armada! - Seat Tarraco 2.0 TDI teszt

Seat Tarraco
Vágólapra másolva!
A Seat új hétszemélyes SUV-ja picit jobban felszerelt, csinosabb és összességében kellemesebb autó a testvérmodell Kodiaq-nál, de nem annyival, amennyivel többe kerül.
Vágólapra másolva!
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco

A Seat három évvel ezelőttig egyetlen SUV-val sem rendelkezett, mostanra viszont már három ilyen modellje is van: a kis Arona, a közepes Ateca és a most érkezett, nagy Tarraco. Nem csoda, hogy folyamatosan bővítik a szabadidő-autó kínálatot, mert nagyrészt ezeknek a típusoknak köszönhető, hogy

három év alatt több mint 30 százalékkal nőttek a gyártó eladásai

(mondjuk volt honnan, és a számok még így is jelentősen elmaradnak a hasonló ütemben fejlődő Skodáétól).

Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco

A Tarraco aduja, hogy hétszemélyes verzióban is kérhető (plusz 267 ezer forintért), akárcsak

testvérei, a Skoda Kodiaq és a Volkswagen Tiguan Allspace.

Ez az új családvédelmi akcióterv részeként 2,5 milliós állami támogatást jelent majd idén nyártól kezdve azoknak a családoknak, amelyek három gyerekkel rendelkeznek.

Van jobb hétszemélyes házon belül

Azonban nem árt tudni, hogy mindhárom VW-konszernes SUV inkább csak 5+2 személyes. Aki szeretné 7 felnőttel rendszeresen megtölteni az autóját, az jobban jár a Seat kínálatában még mindig megtalálható, közel tízéves Alhambrával. Az egy valódi, régivágású buszlimuzin sík padlóval, jó variálhatósággal és praktikus tolóajtókkal, de persze a formája közel sem olyan divatos, és az üléspozíciója sem olyan magas.

Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco

A Seat új formanyelve a Tarracón debütált,

de azóta már láthattuk a márciusban debütált Cupra Formentoron és valószínűleg hasonló jegyeket visel majd az év végén érkező új Leon is. Jellegzetes vonás az egyenes vonalakkal határolt LED fényszóró a benne érdekesen kunkorodó nappali fénnyel, a piros csíkkal összekötött hátsó lámpákat szintén vonalzóval rajzolták.

Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco

Profilból nehéz megkülönböztetni a Tiguan Allspace-t, a Kodiaq-ot és a Tarracót, annyira hasonlítanak, az ajtók talán még csereszabatosak is.

Csak szemből és hátulról térnek el egymástól markánsan,

a dizájnerek a fényszórókon és a hűtőmaszkokon élhették ki kreativitásukat.

Honnan a név?

A Tarraco a nevét a Földközi-tenger partján fekvő történelmi városról, a csodálatos építészetű kulturális központról, Tarragonáról kapta, amelyet régebben hívtak úgy. Össznépi szavazással választották ki a nevet: több mint 140 000 lelkes résztvevő küldött ajánlatot, akik a "#SEATseekingName" verseny utolsó szakaszában részt vettek.

Helyből nincs hiány

Egy 4,73 m hosszú, 1,84 méter széles és 1,66 m magas SUV-ban nem nagy kihívás tágas utasteret alkotni, a Tarraco második üléssorban

annyi hely van, hogy táncolni is lehet.

Kár, hogy leghátul, a hatodik és hetedik ülésen már nem ilyen rózsás a helyzet: eleve bejutni is nehéz az előrebillenő középső soron keresztül, a csomagtér padlójára szerelt ülések pedig kicsik és formázatlanok, csak kisgyerekeknek kényelmesek.

Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco

Igaz, a leghátsó lábtér bővíthető a sínen csúsztatható hátsó ülések előre tolásával,

de ettől még ugyanúgy felhúzott lábakkal kell ülni, ami rövid távon is kényelmetlen. Ha nincs szükség a plusz két ülésre, a padlóba lehet hajtani őket, ekkor csak 60 litert vesznek el az egyébként gigantikus, 760 literes csomagtartóból.

A felszereltség prémiumautós

Mint a kínálat legnagyobb és legdrágább autója, a Tarraco magára vállalja a Seat-csúcsmodell szerepét, ami elsősorban az Ateca/Leon párosétól eltérő, új műszerfalon, a jobb anyaghasználaton, valamint a gazdagabb alapfelszereltségen érhető tetten.

Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco

Sok olyan tétel is alapáras, amiért a Kodiaq-ban felárat kell fizetni.

Ilyen például a LED fényszóró, a 17-es alufelni, a 10,25 colos digitális műszerfal, a fejlett multimédiás csomag 8 colos érintőképernyővel, a sávtartó automatika, az esőérzékelős ablaktörlő vagy a sebességtartó berendezés.

Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco

Felárért lehet venni holttérfigyelőt, szinte torzításmentes és éles képet adó tolatókamerát, adaptív lengéscsillapítást és tempomatot, de akár torlódás-asszisztenst is, amely DSG automata váltóval sűrű forgalomban, 60 km/óráig lényegében átveszi a vezetés minden teendőjét a sofőrtől.

Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco
Seat Tarraco

Sőt, még egy gesztusvezérlésre is hallgató multimédia rendszer és az Alexa nevű digitális személyi asszisztens is elérhető, ami már tényleg prémium szint. A kettő közül a jobbik, Xcellence felszereltségű tesztautóban ízléses fautánzatú műszerfali betét és kellemes tapintású szövet-bőr-Alcantara kárpitozás is javította a szubjektív minőségérzetet.

A cikk folytatódik a második oldalon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!