Hegyomlásnyi Audi, ami még a Q7-et is felülmúlja– Audi Q8 50 TDI teszt

Audi SUV
Vágólapra másolva!
Jókora késéssel az Audi is elkészítette a maga hatalmas terepkupéját. A Q8 mutatósabb, fényűzőbb és sportosabb, mint a Q7, de ezt meg is kell fizetni.
Vágólapra másolva!
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
q8
q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8

Bő tíz éve a BMW indította el a terepkupé-őrületet az X6 első nemzedékével. Az autós újságírók idejekorán felhívták rá a figyelmet, hogy igazán semmire sem jó, hiszen kevésbé praktikus, mint az alapokat adó X5, menetdinamikában nem tudja hozni azt, amit egy normál kombi tud, terepezésre alkalmatlan, ráadásul drága, és szépnek is csak jóindulattal nevezhető.

A légrugókkal 9 centis tartományban lehet emelni-süllyeszteni a futóművet, ez itt a legalsó állás Fotó: Gulyás Péter

Ezek az érvek azonban a vásárlókat nem érdekelték, nekik a tekintélyt parancsoló megjelenés és a SUV-okhoz képest agilis mozgás többet ért mindennél, ami azt eredményezte, hogy

ma már több mint félmillió X6 fut a világ útjain.

A sikert látva a BMW elkésztette a kistestvért, az X4-et is, és időközben más márkák is kihozták a saját verzióikat. A Mercedes GLE és GLC Coupé néven mutatott be egy benga nagy és egy valamivel kisebb terepkupét, a Lamborghini tavaly állt elő az Urusszal, a Porsche idén leplezte le a Cayenne Coupét, sőt már a Skoda is elkészítette a lapított Kodiaq GT-t, amit egyelőre csak Kínában forgalmaznak.

Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
q8
q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8

Ilyen konkurencia mellett az Audi sem maradhatott ki a buliból, és kihozta a Q8-at, de ne legyenek kétségeink afelől, hogy a Q4-et és a Q6-ot is tervezik már. Egy kis turpisság azonban van a számozásban, mert

a Q8 valójában 6,5 centivel rövidebb a Q7-nél

(előbbi 5 méteren innen, utóbbi kicsivel túl van). Talán ennek köszönhető, hogy ebből nincs is hétüléses verzió, luxus négyüléses viszont igen, de arra, mint tudjuk, nem lehet nagycsaládos támogatást felvenni.

Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
q8
q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8

Igaz, ha a Q8-hoz megrendelnénk a tesztautón látható sárkány-narancsmetál fényezést (403 ezer Ft), a 22 colos kovácsolt alufelniket (1,51 millió Ft), és a lézerfénnyel kiegészített HD LED mátrix fényszórót, akkor már túl is lépnénk a 2,5 milliós támogatási keretet. Ráadásul a tesztautóban nemcsak ezek az extrák voltak, hanem az adaptív légrugós sportfutóműtől az S-Line optikai csomagig szinte minden, így

22,75 millió forintról 36,5 millióra ugrott az ára

- alap dízelmotorral.

A 8-as az Audinál ugyanolyan bűvös szám, mint a BMW-nél: csak a legdrágább, legfejlettebb, legnagyobb modellek kaphatják meg, a V8, az A8 és az R8 után a Q8 lett a negyedik Fotó: Gulyás Péter

Van tekintélye

A kissé bátortalanul megrajzolt Q7 visszafogottságának nyoma sincs a Q8-on, pusztán a kinézetük alapján kevesen hinnék, hogy a két típus nagyrészt azonos alkatrészekből épül fel. Pont annyira pöffeszkedős és agresszív külsejű az új terepkupé, hogy már messziről látva is lehúzódjanak előle a belső sávban, de

még épp a jó ízlés határain belül marad a dizájn,

amit a hasonló BMW és Mercedes modellek nem feltétlenül mondhatnak el magukról.

Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
q8
q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8

Élőben látva a Q8-at, nem annyira a rafinált formái, hanem inkább a puszta méretei nyűgözik le az embert: már a vezetés előtt azon kezdtem aggódni, hogy a parkolás rémálom lesz vele, mivel

alig keskenyebb és rövidebb egy szabvány parkolóhelynél.

Mielőtt beszállnánk, érdemes megnézni a feláras első LED Mátrix fényszórók és az organikus LED-ekből álló hátsó lámpák fényjátékát, amit minden nyitáskor és záráskor bemutatnak.

Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
q8
q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8

Fel voltam készülve arra, hogy tágas lesz az utastér, de még így is meglepett, hogy mennyire óriási, már-már feleslegesen nagy belül a hely. A több szögben is állítható, csúsztatható, vezeték nélküli telefontöltőt tartalmazó

első könyöklő olyan széles, mint egy nagy túramotor ülése,

hátul pedig akár keresztbe tett lábakkal is ülhetünk a 60/40 arányban osztott, sínen csúsztatható padon. Mivel a tető nem lejt annyira, mint egy X6-on, hátul is bőségesen van fejtér, és a 605 literes csomagtartót sem érheti panasz.

Hipermodern belső kevés érzelemmel

Hiába a szoros rokonság a Q7-tel, a Q8 belseje nem a testvérmodellből, hanem a frissebb A8-ból származik. Nagy, fényes fekete felületek jellemzik a műszerfalat matt alumíniumdíszítésekkel, az ajtókon, a tetőn és a műszerfal felső részén bőrt és Alcantarát is bőséggel találni. Színvonalas és minőségi, audisan technós méltó beltér ez, de

az otthonos, barátságos atmoszférát inkább egy Volvóban kell keresni.

Ez bizony hűvös és steril, mint a modern német építészet betonból és üvegből felhúzott templomai.

Nincs forgótárcsás kontroller, csak két érintőképernyő. A fényes fekete felületeken a legkisebb porszem és ujjlenyomat is meglátszik, ezért van egy olyan funkció a menüben, hogy portörlés: ekkor elsötétülnek a képernyők egy rövid időre Fotó: Gulyás Péter

A vezető környezetében alig vannak fizikai gombok, cserébe

három nagyméretű, jó felbontású képernyőt is beépítettek:

a műszerfalat helyettesítő, szabadon konfigurálható, 12,3 colos Virtual Cockpit továbbra is a legjobban használható digitális műszerfal a mai mezőnyben, emellett a középkonzolon van egy 10,1 és alatta pedig egy 8,6 colos érintőképernyő is.

Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
q8
q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8

A felsőn vannak az MMI menürendszer ikonjai, az alsó viszont személyre szabható, a leggyakrabban használt funkciókat gyűjthetjük ide. Természetesen színes HUD is van a szélvédőre vetítve, ha valaki kifizet érte bő félmillió forintot, viszont

a fedélzeti wifi alapáras,

csakúgy, mint a prediktíven tervező, Google-alapú navigáció vagy az online szolgáltatáscsomag.

A BMW után az Audinál is megjelent a külső nézetes, virtuális képpel vegyített kamerarendszer. Szükség is van minden segítségre a parkoláshoz Fotó: Gulyás Péter

Mindkét érintőképernyőt erősebben kell nyomni a szokásosnál, ami nem annyira prémium, cserébe olyat tudnak, amit más autó nem:

visszacsatolásként megrecegtetik az ujjbegyünket, és kattantó hangot is adnak.

Ettől még oda kell nézni rájuk, ami elvonja a figyelmet a vezetéstől, de tényleg nem annyira, mint egy sima érintőképernyőnél. Még a világításnak is érintőkapcsolója van, ami nem a legszerencsésebb, mivel egyből nem látni, hogy milyen állásban hagytuk.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a Q8-at!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!