A 2008-as nemcsak azért fontos modell a francia gyártónak, mert egy sikeres modell utóda, hanem azért is, mert ez lesz
az oroszlános márka első tisztán elektromos szabadidő-autója.
A jövő év elejétől megvásárolható 2008-as
14 centivel hosszabb elődjénél, a hossza pontosan 4,3 méter.
Mivel a tengelytáv is nőtt 6 centivel, a belső térben több helyre számíthatunk, és a csomagtartó is jelentősen bővült, a korábbi 360 helyett 434 literes lett.
A 2008-as ugyanarra a CMP nevű moduláris padlólemezre épül, mint a 208-as, a DS 3 Crossback, vagy az Opel Corsa. Nem meglepő, hogy a motorválaszték is azonos,
a kínálat gerincét az 1,2 literes háromhengeres benzines adja
(100, 130 és 155 lóerővel), akár nyolcfokozatú automata váltóval is. Dízelből csak az 1,5 literes, négyhengeres, BlueHDi 100 lovas lesz választható, kézi váltóval. Minden változat fronthajtású, a terepezést a Grip Control nevű szabályozható kipörgésgátló segíti.
Az mindössze a hűtőmaszkjáról megkülönböztethető elektromos e-2008-ast egy 136 lóerős villanymotor hajtja, melynek 260 Nm-es nyomatéka azonnal rendelkezésre áll, ezért a jó gyorsulás garantált (0-100: kb. 8,3 sec).
Az 50 kWh kapacitású akkumulátor a WLTP szabvány alapján 310 km hatótávolságot képes biztosítani,
ami 20-szal kevesebb, mint a e-208 esetében a nagyobb tömeg és légellenállás miatt.
Az akkumulátorra 70% töltőkapacitás erejéig 8 év (vagy 160 ezer km futásteljesítményig érvényes) garancia vonatkozik. Mivel
az akkumulátort a padlóban helyezték el,
az utastéri helykínálat és a csomagtartó-kapacitás megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval.