Forradalmi újdonságot rejt az új Peugeot motorháza

peugeot 208
Vágólapra másolva!
Korábban egyetlen gyártó sem kínált háromféle hajtásláncot egy kisautóhoz. A benzines, dízel és már elektromos hajtással is elérhető új 208-asra épül a következő Opel Corsa és Citroën C3 is.
Vágólapra másolva!
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot e-208

A Peugeot bő egy héttel a Genfi Autószalon előtt leleplezte a 208-as második nemzedékét. A kisautó

hosszabb, alacsonyabb és szélesebb,

valamint 30 kilóval könnyebb elődjénél, amelyre már egyáltalán nem hasonlít. Ezúttal az új 508-as jegyeit fedezhetjük fel rajta, például a feláras LED-es fényszórókhoz tarozó kardfog-fényeket, az izmosan domborodó sárvédőket, és a fekete csíkkal összekötött hátsó LED-es lámpákat.

peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot e-208

Teljesen megváltoztak a karosszéria arányai, a 15-17 colos méretű kerekeket kitolták a sarkokba, a meredekebben álló szélvédő pedig hátrébb jött, így a Peugeot letért arról az útról, amit az egyterűs formájú 206-ossal elkezdett még az ezredforduló előtt. A mai trendet követve

a Peugeot sem gyárt már háromajtóst az új 208-asból,

csak a népszerűbb ötajtós karosszéria lesz.

peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot e-208

A francia kiskocsi ugyanarra a moduláris CMP platformra épül, amire a DS 3 Crossback is. Később ez adja majd az alapokat a cégcsoport összes új kisautójához, így a következő Opel Corsához és Citroën C3-hoz is.

A piaci bevezetéskor a 208-as ötféle motorral lesz kapható:

az 1,2-es, háromhengeres szívó benzinessel (75 LE), a 100 és 130 lóerős turbóssal és a 100 lóerős 1,5 literes dízellel. Nyolcfokozatú automata váltó is elérhető a turbós benzinesekhez, ennyi fokozata a kiskategóriában korábban csak a Mininek volt.

Elektromos is van

A nagy meglepetés a 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú villanymotorral hajtott e-208, ami

340 kilométert tud megtenni egy töltéssel

a WLTP mérés, és 450-et a régi NEDC szerint. A 208-asok közül ez a legfürgébb, 0-100 km/órára 8,1 másodperc alatt gyorsul fel.

Forrás: Peugeot

Hagyományos fali csatlakozóval 16, töltődobozzal 8 óráig tart a töltés, a 100 kW-os gyorstöltővel viszont fél óra alatt 80 százalékra lehet feltornászni az 50 kWh-s, padlóba rejtett akkumulátor töltöttségét. Kívülről néhány apróságon (nálunk pl. a zöld rendszám) kívül

alig lehet majd megkülönböztetni az elektromos változatot a többitől.

A Peugeot szerint ez már a normál kínálat részének számít, ezért nem kell külön is hangsúlyozni a zéró emissziós hajtást.

Belül olyan, mint egy prémiumtermék

Az első fotók alapján a 208-as belső tere talán még nagyobb durranásnak ígérkezik, mint a külső. 2012-ben az elődben jelent meg először a kis méretű kormánykerék, ami fölött kell nézni a műszereket, és nem rajta keresztül.

peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot e-208

Ez a Peugeot-okra jellemző speciális elrendezés most is megmaradt, de az i-Cockpit így is sokat fejlődött, a rmodern formák és a felhasznált anyagok, sőt,

még a rendelhető extrák az 508-ast idézik.

A Head Up Displaytől az infotainment és vezetéstámogató rendszerekig bármi megrendelhető a kisautóhoz is, leszámítva az éjjellátó rendszert.

peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot e-208

Kiviteli szinttől függően

a digitális, 3D hatású műszeregység két szinten jeleníti meg az adatokat.

A magasra helyezett kijelző előtt az információk holografikusan kerülnek kivetítésre, ráadásul a fontosabb vagy sürgősebb figyelmeztetések közelebb ugranak a szemhez, így a vezető reakcióideje felgyorsul.

peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot 208
peugeot e-208

A 2019 őszén forgalomba kerülő

új 208-as először a jövő heti Genfi Autószalonon mutatkozik be. A kiállítást követően egy külön erre szolgáló weboldalon keresztül azonnal megnyílik az online rendelés lehetősége (belső égésű és villanymotorral szerelt változatok esetében egyaránt). A majdani tulajdonosok online előlegfizetés ellenében az elsők között rendelhetik meg és vezethetik új autójukat.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!