A 680 lóerős Volkswagen ID R Romain Dumas-val a volánnál
6 perc 5.336 másodperc alatt ért körbe
a több mint 20 kilométeres, 156 kanyart tartalmazó német versenypályán. Ez a köridő több mint 40 másodperccel jobb a korábbi rekordnál, amit az 1360 lóerős kínai Nio EP9 futott két évvel ezelőtt.
Nagy különbség azonban, hogy a Nio egy kis sorozatban gyártott autón alapult, a Volkswagen viszont egy egyedi építésű versenyautó, amely tavaly a híres amerikai hegyi felfutót, a Pikes Peaket, és a Goodwoodi Sebességfesztivál felfutóját is megnyerte.
A Pikes Peak után komoly módosításokat hajtottak végre az autón, hogy passzoljon a beállítása a Nürburgring igényeihez. Ott nem volt fontos a nagy végsebesség, a Nürburgringen viszont igen, ezért a módosított hátsó szárny és első szplitter mellett
egy DRS rendszert is kapott az autó,
amely az egyenesekben 20 százalékkal csökkentette a légellenállást. Az energia menedzsment rendszer is változott annak érdekében, hogy az ID R hamarabb elérhesse a végsebességét.
Érdekesség, hogy ha a Porsche tavaly nem döntötte volna meg az 1983 óta fennálló 6:11.13-as körrekordot a 919 Hybrid Evóval (5:19.45-re), akkor most a Volkswagené lenne az elektromos autós mellett az abszolút pályacsúcs is.