Sokáig úgy volt, hogy a Q7-Q8 mintájára az Audi új kompakt terepkupéja a Q4 nevet kapja majd, végül mégis Q3 Sportback néven dobják piacra, amivel a Q3-assal való rokonságát akarják hangsúlyozni.
A tavaly érkezett Q3-ashoz képest a Q3 Sportback 29 mm-rel alacsonyabb és 16 mm-rel hosszabb,
és egy hajszállal keskenyebb, bár ezt az átdolgozott, nyolcszögletű, 3D-s, fekete singleframe hűtőmaszk ügyesen igyekszik palástolni. Széria a LED fényszóró, a közlekedőket a távfényből kitakarni képes Mátrix LED fényszóró viszont feláras.
A Sportback hosszúsága 4,50 méter, szélessége 1,84 méter, magassága 1,56 méter, tengelytávolsága pedig 2,68 méter. Bár stílusában
a többi német terepkupéra, a BMW X4-re és a Mercedes GLC Coupéra emlékeztet, valójában egy kategóriával kisebb azoknál.
A 4,66 méter hosszú Q5-össel ellentétben a motorját is keresztben hordja, mivel az MQB platformra épül.
A műszerfal változtatás nélkül került át a normál Q3-asból, az ülések magasságán sem változtattak. A Sportback technológiája azonban újdonságokat is hordoz,
a közlekedési lámpafigyelő szolgáltatás (ami a nagyobb német városokban már működik) megmondja a sofőrnek, hogy mennyivel kell mennie, hogy zöldhullámot kapjon,
és van már Amazon Alexa hangvezérlés is.
A hátsó fejtér valamivel kisebb, mint a normál Q3-asban, viszont a sínen csúsztatható hátsó paddal és az állítható szögű háttámlákkal elérték, hogy az 530 literes csomagtartó mérete ne csökkenjen.
Műszakilag az egyetlen különbség a Q3-ashoz képest, hogy a Sportback sebességfüggően változó áttételezésű kormányművet kap:
minél nagyobb a sebesség, annál indirektebb az áttétel. A futómű azonos, feszes, ültetett sportfutómű felár nélkül kérhető, az adaptív lengéscsillapításért viszont fizetni kell.
Az európai piaci bevezetés időpontjában az Audi Q3 Sportback egy benzines és egy dízelmotorral választható. Mindkét erőforrás az Audi Hungariánál készül, a kétliteres benzines 230, a kétliteres dízel 150 lóerős, előbbihez jár a Quattro hajtás.
További motorváltozatok érkeznek majd az év folyamán, köztük a 190 lóerő teljesítményű dízel, és a hengerlekapcsolásra képes 1,5 literes benzines, amely 48 V-os lágy hibrid rendszerrel működik együtt. Ennek köszönhetően lassításkor energiát nyer vissza, az alacsony fordulatszám melletti gázadáskor pedig támogatja a motort. A hibrid rendszerrel a fogyasztás valós körülmények között 100 kilométerenként akár további 0,4 literrel is csökkenhet.
Az Audi Q3 Sportback sorozatgyártása hamarosan megkezdődik az Audi Hungariánál, a terepkupé ősszel érkezik a kereskedésekbe.