Magyar idő szerint péntek hajnalban mutatták be Amerikában a Chevrolet Corvette nyolcadik generációját, amely a típus történetében
először hordja középen a V8-as motorját.
Mark Reuss, a General Motors elnöke a bemutatón azt mondta, hogy a C7-es Corvette-tel elérték az orrmotoros felépítés határait a teljesítmény szempontjából, ami miatt új elrendezésre volt szükség. Korábban már három középmotoros sportkocsi tanulmányt is épített a Chevrolet (1960, 1964, 1990), de a C8-as Corvette az első középmotoros modell, amit sorozatgyártásban készítenek.
A középmotorosságnak több előnye is van:
A vadonatúj fejlesztésű motor csak a V8-as hengerelrendezést és a 6,2 literes lökettérfogatot (small block) tartotta meg elődjéből.
A Chevrolet ellenállt a mai trendeknek, és nem tett turbófeltöltőt rá,
hogy jobbak legyenek a gázreakciói és szebb a hangja. De nem is volt rá szükség, mivel így is ki tudtak hozni belőle 502 lóerőt és 637 Nm-t, ami 40 lóerővel és 13 Nm-rel több, mint az előd esetében. Az öblös szívómotor folyamatosan változó szelepvezérlésű, és száraz karteres, hogy versenypályán is megfelelő legyen a kenése.
A most bemutatott, belépő Corvette C8-ast Stingray névre keresztelték, de később érkeznek majd az erősebb Z06, ZR1 nevű kompresszoros változatok is. Már az alapverzió is elképesztően gyors,
0-97 km/órára kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul fel,
ami azt jelenti, hogy nem marad le a vadonatúj, 720 lóerős Ferrari F8 Tributótól.
A jó gyorsuláshoz a vadonatúj,
nyolcfokozatú dupla kuplungos váltó
is hozzájárul, amely rövidre áttételezett 1-es és 2-es fokozattal, valamint elektronikus előválasztó karral rendelkezik, és sokkal gyorsabban vált, mint egy hagyományos automata vagy egy ember.
Aki a legtöbbet akarja kihozni a Corvette-ből, annak érdemes majd megrendelnie a Z51-es sportcsomagot, amely Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat, nagyobb fékeket, sportkipufogót, elektronikus vezérlésű önzáró differenciálművet és sportosabb belsőt tartalmaz.
A csomag része még a Magnetic Ride Control nevű adaptív lengéscsillapítás, amely a lengéscsillapító olajába tett apró fémrészecskék mágnesezésével a folyadék viszkozitását, vagyis
a gátló feszességét 10-15 ezredmásodperc alatt tudja változtatni
a pillanatnyi szituációhoz igazodva.
Sokat fejlődött a belső tér is, a vezető HD felbontású, 12 colos, szabadon konfigurálható digitális műszerfalat nézhet a szögletes kormányon keresztül, de igazából nem is kell lenéznie, mert színes head up display is van, ami a legfontosabb adatokat a szélvédőre vetíti. Kívánságra 14 hangszórós hifi, 3D-s navigációs és beépített wifi is rendelhető.
A belső tükröt egy tetőbe épített kamera helyettesíti, és van egy HD kamera a szélvédőben is,
amely nem csak az utazás rögzítésére használható, hanem arra is, hogy tökéletesítsük vezetési tudásunkat a versenypályán, mivel a felvételen megjeleníti a gáz- és fékpedál állását, az oldalgyorsulást, a fordulatszámot, a váltó fokozatát, a kormányszöget, és a köridőt is.
Sőt, a kamera arra is használható, hogy kölcsönadás esetén a tulaj a távolból ellenőrizhesse, épp hogyan vezetik az autóját.
Átvették az európai szupersportkocsiktól, hogy
az első tengelyt gombnyomásra fel lehet emelni
5 centiméterrel, így a fekvőrendőrök nem tehetnek kárt az első lökhárítóban. Remek ötlet, hogy a Corvette képes elraktározni az emelés helyszínének GPS koordinátáit (akár 1000 lokációét is), így amikor legközelebb ismét arra megy, már magától megemeli majd az orrát.
A végsebesség, a fogyasztás és a pontos ár még nem ismert, csak annyi biztos, hogy Amerikában az alapmodell
60 ezer dollárba (17,4 millió forintba) sem fog kerülni,
ami kevesebb, mint a negyede a 276 ezer dolláros Ferrari F8 Tributo árának.