Az idén második alkalommal megrendezett Hungaroring Classic eseményen egy igazán nagy területen rendezkedtek be a minisek, hogy a rendezvényt látogató kb. 45 000 ember közelebbi képet kapjon, honnan indult, és hol is tart a márka. A kezdeteket már többször is bemutattuk, dióhéjban annyit, hogy
a tervező Alec Issigonis lavinát indított el az autóiparban
a keresztben beépített orrmotorral és fronthajtással: megszületett a kívül kicsi, belül nagy, mellesleg raliban is sikeres (főleg Monte Carlo) népautó, amelyből több mint ötmilliót gyártottak, és több filmszerepe mellett Mr. Bean csetléséből-botlásából is sokaknak ismerős.
De ugorjunk a jelenbe! Mi ad el jobban egy modellt, mint amikor az ember a saját bőrén tapasztalja, milyen érzés, ha a John Cooper Works, azaz legerősebb kiadású Minik 231 lóerője nekifeszül a kis kaszninak. Mogyoród környékén, közutakon volt lehetőség a háromajtós és a Cabrio JCW-kkel menni egy kiadósat, ami így is csak ízelítő lehetett abból, valójában mit is tudnak napjaink legerősebb Minijei.
Akarom mondani, már ez a meghatározás is csak múlt idő, hiszen az esemény egyik hangsúlyos része volt, hogy a mérnökök úgy gondolták,
van bőven erőtartalék a kétliteres, négyhengeres turbómotorban
- ezért a MINI JCW Clubmanben, azaz hatajtós, kombiszerű modellben már 306 LE cibálja a retró formavilágú autót.
Természetesen a minden idők legerősebb Minije nem csak a motorban jeleskedik, megannyi egyéb mellett
a teljesítményhez igazították az ALL4 összkerékhajtást,
kapott egy új, nyolcfokozatú Steptronic automata sebességváltót, merevítéseket, típus-specifikus futóműhangolást és módosított motorrögzítési pontokat is. Menni sajnos még nem tudtunk vele, mert annyira új volt, hogy csak egy darabot tudtak elhozni a rendezvényre.
Természetesen a jubileumon a múltról sem feledkeztek meg, egy 25 autóból álló márkatörténeti kiállítás várta az érdeklődőket, ahol a buggyszerű Moke-tól a pickupon át
a woody, azaz faborítású kombiig mindennel találkozni lehetett.
A Mininek mindig is széles volt a modellpalettája, csak mi nem ismertük minden darabját.
Az eseményen szintén kiállították az idei bristoli Nemzetközi Mini Találkozó (IMM) dizájnnyertes autóját, melyet a Mini Club Hungary elnöke, Fülöp Attila tervezett. Innen is gratulálunk neki! A BMW Group Magyarország és a MINI Club Hungary közös szervezése példamutatóra sikerült, igazi klubhangulatban telt az egész hétvége.
Ezzel még nem ért véget a kuriózumok sora, meséljenek a képek: