A Renault-csoport a nálunk Dacia Sandero néven kapható olcsó kisautót Dél-Amerikában Renault Sandero néven forgalmazza, és a helyi piacon 2015 óta egy sportváltozatot is kínál belőle, amit a híres Renault Sport részleg fejlesztett ki.
A kis hot hatch mozgatását egy egyszerű kétliteres szívómotor végzi, ami
etanollal 150, benzinnel 145 lóerőt présel ki magából.
Ez lehet, hogy nem tűnik soknak, de a könnyű kocsi mozgatásához ekkora teljesítmény is bőven elég, amit a 8 másodperces gyorsulási idő és a 202 km/órás végsebesség is bizonyít. Az erő rövid áttételezésű, hatfokozatú kézi váltón keresztül jut el az első kerekekre, önzáró differenciálmű nincs.
Hogy a Sandero RS ne csak egyenesben, hanem kanyarban is gyors legyen, arról
a Renault Sport által hangolt, ültetett futómű
és a közvetlenebbre vett elektro-hidraulikus kormányzás gondoskodik, a lassítást négy tárcsafék végzi, ellentétben a gyengébb Sanderókkal. Három vezetési üzemmód közül lehet választani, a normál mellett Sport és Sport+ is van.
A 2020-as modellévet megújult külsővel kezdi a típus, megváltozott az immár LED-es hátsó lámpák formája, újak a 17 colos könnyűfém keréktárcsák is. Nem változott viszont a fekete tetőszpojler és a dupla kipufogó. A Racing Spirit limitált széria ezen felül Renault Sport matricákat és piros féknyergeket is kínál, a belső térben pedig megjelennek a szénszálhatású textilbetétek.
Brazíliában a Sandero RS pont másfélszer annyiba kerül, mint a polgári Sandero, viszont így is csak
5 millió forintnak megfelelő reált kérnek érte,
ami a tudásához képest kedvező összeg.