Hozza, amit kell, de csodát ne várjunk – Dacia Duster 1.6 Comfort teszt

Dacia Duster teszt
Vágólapra másolva!
Csak a Dacia kínál divatos külsejű, családi méretű, jól felszerelt szabadidő-autót 4 millió forint alatt. Az új Dusterből ezúttal egy olcsó, benzinmotoros, elsőkerék-hajtású példány járt nálunk.
Vágólapra másolva!
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Sok magyar családnál a 4 millió forint a lélektani határ, ha új autó vásárlásáról van szó. Ennyi pénzért a jó nevű gyártók csak kisautókat kínálnak, és náluk is választani kell a jó motor vagy a jó felszereltség közül. Ellenben

a kevésbé menő márkáknál akár egy kategóriával nagyobb modelleket és SUV-ot is lehet venni,

persze ezekkel nem lehet annyira villogni a szomszéd előtt, de a használati értékük jóval magasabb, mint a kisautóknak.

Mi jöhet szóba 4 millióért?

A Lada új kombija, a majdnem nyugati színvonalat hozó Vesta például 3,8 millió forinttól indul manuális klímával, tűrhető felszereltséggel és az oroszok saját fejlesztésű, 1,6-os szívómotorjával. Kár, hogy az SW Cross nevű menő terepkombi már nem fér be a lélektani határa alá, a divatos kiegészítőkkel felcicomázott változat 4,25 milliótól indul, de az igazán jól felszerelt már 4,5-be kerül.

Jobb vételnek tűnik a modernebb és szebb Fiat Tipo,

amit klímával, 95 lóerős motorral szedánként 3,5, kombiként 4 millióért adnak.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Skodából 4 millióért csak Rapidot vagy Fabia kombit lehet venni, utóbbiból a turbómotoros kicsit meg is haladja a limitet. A Fabia egy klasszikus kisautó, a Rapid pedig a kis és a kompakt kategória határán egyensúlyozik, de a technikája valójában a kisautóké, akárcsak az olcsó francia vetélytársaknak, a Citroën C-Élysée-nek és a Peugeot 301-nek.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Bár a listaára 5 millió, a kedvezmények levonása után valójában már 4 millióért is bele lehet ülni egy ráncfelvarrás utáni Suzuki SX4 S-Crossba, ha nem ragaszkodunk a metálfényezéshez. Ez az egyetlen alsó középkategóriás autó, amit modern, kis lökettérfogatú benzines turbómotorral lehet megvenni ennyiért, az egyliteres, háromhengeres Boosterjet 111 lóerős, és tűrhetően viszi a nagy bódét.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Természetesen meg kell említeni az SX4 S-Cross-nál egy mérettel kisebb Vitarát is. A magyar piac legnépszerűbb autója hamarosan ráncfelvarráson esik át, amikor a kedvelt 1,6-os szívómotort a kisebb turbósak váltják majd fel. Talán ezért fogytak el a kereskedésekből az olcsó alapváltozatok, az eggyel jobb GL + felszereltségű példányok utolsó darabjait 4,21 millióért hirdetik a kereskedők (listaár: 4,91 m).

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

A Vitarával nagyjából azonos méretű kis SUV, a Renault Captur csak a 0,9 literes 90 lóerős turbómotorral fér be éppen hogy 4 millió alá, a Kia Stonic pedig csak az igen vérszegény 1,25 literes, 84 lóerős szívómotorral kapható ennyiért.

Még mindig a Dacia az ár-érték bajnok

Ha mindezeken átrágta magát a vásárolni szándékozó, akkor jó eséllyel a Daciánál fog kikötni, ott ugyanis

2,99 millió forintért már új, második generációs Dustert adnak,

amibe az egész család befér csomagokkal együtt. Persze ez az óriásplakátokon szereplő „becsali” ár a fapados, klíma nélküli változatra értendő, a legolcsóbb klímás kivitel 3,45, a télen tesztelt 4x4-es dízel csúcsváltozat pedig 5,25 millióba kerül.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

A kettő között van az arany középút, mint például ezen teszt alanya, a talán legnagyobb érdeklődésre számot tartó változat. Ebben a Renault jó öreg 1,6-os, 114 lóerős szívó benzinmotorja dolgozik, a Comfort felszereltsége pedig gazdagnak mondható, mivel csak eggyel van a legmagasabb Prestige alatt.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Ez azt jeleni, hogy még nincsenek benne az olyan nyalánkságok, mint a holttér-figyelő, a Renault-féle kulcskártya, a 360 fokos kamerarendszer, a tolatókamera és - radar, valamint a deréktámaszos vezetőülés, és ezek közül a kártyát és a kamerarendszert felárért sem lehet megvásárolni.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

De talán egy tipikus Dacia-vásárló annak is tud örülni, hogy van könnyűfémnek tűnő acél lemezfelni, fényezett lökhárító és kilincs, manuális klíma, négy elektromos ablak (csak a vezetőé automata), bőrkormány és váltógomb, tempomat, ködlámpa és elektromos tükörállítás is.

A második generációs Duster fontos újdonsága, hogy

már automata klíma is rendelhető 50 ezer forintért,

ennyit már csak a prémiumautósan szép vezérlőpanel miatt is megér. Amúgy a manuális klíma is könnyen kezelhető, de kánikulában érezhetően küzd azzal, hogy a nagy utastér levegőjét lehűtse.

Mi változott a modellváltással?

A modellváltás - ami kis rosszindulattal akár erős faceliftnek is tekinthető – legfontosabb hozománya még az új külsőn és extrákon kívül, hogy a navigáció képernyőjét magasabbra tették, így már a vezető is le tudja olvasni, nem csak a hátul, középen ülő gyereke.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Ebből a tesztautóból ugyan hiányzott az érintőképernyős rendszer, helyette egy digitális vételre, bluetooth-kapcsolatra is képes hagyományos rádiót kaptunk USB csatlakozóval és tűrhető hangminőséggel. A zenét élvezni is könnyebb az új Dusterben, mert a modellváltáskor

sokat javult a zajszigetelés,

a szél, a motor és a gördülési zaj is érezhetően kevesebb, mint korábban.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Persze a Dacia egy olcsó márka, ezért ne csodálkozzunk azon, hogy még a második, jelentősen javított Dusternek is

bőven vannak bosszantó tulajdonságai.

Ilyenek például a külső kilincsek, amelyeket egyszerűen rossz érzés megfogni, és felhúzni a nyitáshoz. Már a szintén Renault-tulajdonban lévő Lada is megmarkolható, magunk felé húzandó, kellemesen használható kilincset ad a Vestához, ennek a fényében pedig még fájóbb a románok spórolási szándéka.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!