A Kia XCeed és Ceed Sportswagon plug-in hibrid modellek Szlovákiában, a Kia zsolnai gyárában készülnek majd - ezek lesznek a márka első Európában gyártott plug-in hibridjei, mivel a Niro Dél-Koreában készül.
A Kia hétéves,150 000 km-es garanciája kiterjed az akkumulátorra és villanymotorra is.
A kifejezetten az európai piacokra készülő új modellek értékesítése 2020 elején indul.
A
Niróból már ismert hajtáslánc
egy 8,9 kWh-s lítium-polimer akkucsomagból, egy 60 lóerős villanymotorból és egy 105 lóerős, 1,6 literes szívó benzinmotorból áll. A hajtás összteljesítménye 141 lóerő, forgatónyomatéka 265 Nm, ezzel a Ceed Sportswagon 10,8, az XCeed pedig 11,0 s alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebességük kb. 170 km/óra.
A hajtáslánchoz hatfokozatú duplakuplungos (DCT) váltó tartozik,
amely kézzel is kapcsolgatható, így a Kia szerint élvezetesebb vezetést kínál, mint a Toyota hibridek fokozatmentes e-CVT automatái.
A Kia
60 km-es tisztán elektromos hatótávot
céloz meg mindkét modellnél, ami már lehetővé teszi a számos kedvezményre jogosító zöld rendszám használatát. Az új plug-in hibridek fogyasztása és CO2 kibocsátása még homologizáció alatt áll, a végleges adatokat az eladások megkezdése előtt hozza nyilvánosságra a Kia.
A Ceed kombi hibridként 437 literes csomagteret kínál, amely 1506 l-ig növelhető a hátsó ülések 40:20:40 arányú előredöntésével. A normál benzines és dízel Ceed kombik csomagtere a hiányzó akkuk miatt azonban jóval nagyobb, 625 literes, illetve 1625 literes.
A Kia XCeed plug-in hibridben a csomagtér 426 helyett 291 literes, és ez 1243 literrre növelhető (normál Xceed: 1378 l) az ülések ledöntésével. Mindkét autóban a padló alatt külön helyet is kialakítottak a használaton kívüli töltőkábelnek.
Mindkét modellben megjelenik a márka új, Virtual Engine Sound System nevű rendszere: ez
jelzőhanggal figyelmezteti a gyalogosokat tisztán elektromos üzemmódban,
alacsony sebességnél és tolatáskor is. A rendszer 59 dB-lel ad ki jeleket, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a közeledő autóra.