A Frankfurti Autószalon egyik legfontosabb újdonsága a Mercedes EQS tanulmány, amelynek szériaváltozata
már két év múlva megjelenhet az utakon.
Ha abból indulunk ki, hogy az EQC elektromos SUV milyen keveset változott a tanulmányhoz képest 2016 és 2018 között, bízhatunk abban, hogy az EQS is megtartja majd a mostani koncepcióautó karakterét.
Amikor az EQS piacra kerül 2021-ben, olyan ellenfelekkel kell majd megküzdenie a villanyautó-piac legfelső szegmensében, mint az új Audi E-tron GT, a Jaguar XJ, vagy a Tesla Model S következő nemzedéke.
Az EQS lesz az S-osztály környezetbarát alternatívája, egyben
az addigra négytagúvá (EQA, EQB, EQC, EQS) bővülő EQ almárka csúcsmodellje.
Viszont a többi elektromos modelltől eltérően nem egy meglévő platformra, hanem egy kifejezetten villanyautók számára kifejlesztettre épül, ezért van például igen rövid motorházteteje és előretolt kabinja.
A MEA elektromos autós építőkészlet acélból, alumíniumból és szénszálból épül fel, és legfeljebb 100 kWh-os akkumulátort képes befogadni. Az EQS után a következő modell, ami megkapja, az elektromos Maybach lesz valamikor a következő évtized közepén.
Az EQS tanulmányt két villanymotor hajtja, amelyek az első és a hátsó tengelynél helyezkednek el, nyomatékvektorozó összkerékhajtást megvalósítva.
A hajtásrendszer összteljesítménye 474 lóerő,
a maximális nyomaték 760 Nm. Álló helyzetből kevesebb mint 4,5 másodperc alatt éri el a kocsi a 100 km/órát, a végsebességet 200 km/órában korlátozzák.
A maximális, 100 kWh-s akkuval a Mercedes szerint
elméletileg 700 kilométeres hatótáv is elérhető,
ami veri a mai Teslák szintjét. Mindössze 20 percre van szükség ahhoz a 350 kW-os villámtöltéssel, hogy 80 százalékra töltődjön az akkumulátor.
Az EQS a többi EQ modellhez hasonlóan lágyabb vonalvezetésű, mint a mezei Mercedesek, a dizájn különlegessége a kéttónusú fényezés, a megvilágított apró Mercedes-csillagok a far-részen és a maszkban, valamint az övvonalon végigfutó LED fénycsík, amely sötétben összetéveszthetetlenné teszi a kocsit.
Összesen 940 különálló LED-et alkalmaztak a külső megvilágítására
a hagyományos lámpatesteken kívül. A fényszórók sem átlagosak, ugyanis képesek arra, hogy ábrákat, grafikákat vetítsenek az útra, hogy a járókelőkkel, többi járművezetővel tudjon kommunikálni az autó.