Az Audi azt célozza meg, hogy
2025-re minden második eladott autója tisztán elektromos vagy hibrid legyen.
Így a következő években 30 olyan új modellt és modellváltozatot vezetnek be, amelyekben lesz elektromotor, köztük 20 kizárólag elektromos meghajtású lesz, ezek négy különböző platformra épülnek majd.
Az első tisztán elektromos Audi, a tavaly bevezetett E-tron új terepkupé változata, az E-Tron Sportback 2020-ban kerülhet a piacra, ezt követi majd a Porsche Taycan testvérmodellje, a J1 architektúrára épülő sportos és lapos négyajtós, az E-tron GT.
A Porschével közösen fejlesztett új PPE platformra felső-középkategóriás villanyautók épülnek majd,
elsőként egy A5 méretű négyajtós kupé, aztán meg az A6, A8 méretű elektromos autók. A PPE-alapú modellek a J1-esekhez hasonlóan 800 voltos elektromos rendszert kapnak, képesek lesznek a 350 kW-os villámtöltésre, lehet majd hozzájuk négykerék-kormányzást és nyomatékvektor-rendszert is rendelni.
És természetesen az egyszerűbb technikájú kompakt autók sem maradnak ki, amelyek a Volkswagen ID.3 alapját adó MEB platformra épülnek majd. Közülük az első az idén tavasszal bemutatott Q4 E-tron tanulmányautó szériaváltozata lehet, már 2020-ban.
Az Audi
2023-ig 14 milliárd eurót (4690 milliárd forint) fordít az elektromos átalakulásra.
A modellek fejlesztése és a marketing mellett a munkatársak képzésére és az üzemekre is költenek. A gyártás területén az energiafelhasználásban is irányváltás következik, a társaság célja, hogy 2025-re valamennyi gyár karbonsemlegesen - szén-dioxid-kibocsátás nélkül - működjön, 2050-re pedig a teljes gyártási folyamat, beleértve a beszállítóktól érkező alkatrészeket is.