A 2014-ben bemutatott, első generációs Toyota Mirai bebizonyította, milyen lehetőségeket rejt a hidrogén a tiszta energia és a fenntartható mobilitás szempontjából, hiszen az autó hatótávolsága és feltankolási ideje ugyanolyan, mint egy hagyományos járműé –
miközben az emissziója kizárólag víz.
Azóta világszerte mintegy 10 ezer darab Mirai talált gazdára. A Toyota szerint a második generációs, az elődjénél sokkal-sokkal vonzóbb Mirai "nem csupán egyszerű ökoautó, hanem az FCEV-technológia új mérföldköve is." Az üzemanyagcellás rendszer magasabb teljesítménye és a nagyobb hidrogéntároló kapacitás révén
az új Mirai akár 30 százalékkal is nagyobb hatótávolságot kínál.
A Toyota prémium hátsókerék-hajtású TNGA-platformjára épített autót teljesen áttervezték, így a jobb vezetési élmény és a nagyobb teljesítmény mellett karcsúbb és elegánsabb lett. A tervek szerint az autó forgalmazása 2020-ban kezdődik, először Japánban, Észak-Amerikában és Európában.
A részletes műszaki adatokat később teszik közzé az autóról.