Kívül kisebb, belül nagyobb az új Yaris, elvileg vezetni is jobb lesz

yaris
Vágólapra másolva!
Bár csak egy év múlva lehet megvenni, a Toyota már megmutatta a kisautó negyedik nemzedékét.
Vágólapra másolva!
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris

Az új Yaris a jelenlegi modellnél

rövidebb, szélesebb és alacsonyabb,

5 mm-rel csökkent a karosszéria hosszúsága, ugyanakkor 50 mm-rel megnyújtották a tengelytávot. 40 mm-rel csökkent a magasság, mivel azonban a vezető és utasai alacsonyabban ülnek, a változás állítólag nem csorbította a fejteret. Az autó szélességének 50 mm-es növelése jobb helykínálatot eredményezett, míg a 60 mm-rel szélesebb első és hátsó nyomtáv javítja az útfekvést.

Az új Yaris szintén Európában készül majd. A franciaországi üzem több mint 300 millió eurós beruházással készült fel a GA-B alapú jármű gyártására Forrás: Toyota

Az orrkialakítás központi stíluselemei a hatalmas hűtőmaszk és a középen elhelyezett Toyota embléma. A tervezők

hátrébb mozdították az A-oszlop tövét,

és megnövelték a motorházfedél hosszát, az új lámpatestek LED technológiát alkalmaznak, az irányjelzők használaton kívül nappali világításként szolgálnak.

yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris

Állítólag a beltérben a korábbinál jobb minőségű anyagokkal találkozhatunk: az ajtópanel például filcborítást kapott,

a műszerfal a Yarisok történetében először puha tapintású.

A három, egymással összeköttetésben álló forrásból (központi érintőképernyő, TFT multi-információs kijelző a műszeregységben, illetve 10 colos head-up kijelző) származó információk könnyen leolvasható formában jelennek meg a vezető előtt.

Az új Yarissal együtt ünnepli premierjét a Toyota új TNGA GA-B platformja, amelyet kisautók, illetve azok leszármazottai fognak használni Forrás: Toyota

Merevebb karosszéria, stabilabb futómű

A GA-B platformnak köszönhetően a vezetőülés mélyebben és 60 mm-rel hátrébb, az autó középpontjához közelebb helyezkedik el. Ezzel

mélyebbre került a kocsi tömegközéppontja,

és a vezető jobban érzi a Yaris mozgását. A tömegeloszlás is kiegyensúlyozottabb, az első és hátsó tengely viszonylatában éppúgy, mint bal és jobb oldalon.

Csökkentették a kormánykerék méretét, jobban ki lehet húzni, és laposabb szögben is áll. Maga a műszerfal nem csak keskenyebb, de mélyebben is húzódik, míg a padlókonzol szélesebb lett és magasabbra került Forrás: Toyota

Könnyű elhinni, hogy a mélyebb súlypont, a karosszéria 40 százalékkal nagyobb torziós szilárdsága, valamint a szélesebb nyomtáv sportosabbá teszi a kisautó vezetését. Az első MacPherson és a csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztésben lágyabbak a rugók, de feszesebbek a kanyarstabilizátorok, mint a régi Yarisban.

1.5 literes hibrid hajtás

Az 1,5 literes,

115 lóerős

Hybrid Dynamic Force hajtásrendszer közvetlen leszármazottja azoknak a nagyobb, 2,0 és 2,5 literes rendszereknek, amelyeket az új Corolla, RAV4 és Camry modellek is alkalmaznak. Ebben azonban nem négy-, hanem háromhengeres a benzinmotor, amelynek termikus hatásfoka igen jó, 40 százalék.

yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris

A hibrid Yaris fogyasztása 20 százalékkal csökkent,

valószínűleg 4 liter körül alakul majd a gyakorlatban. Újdonság, hogy a korábbinál erősebb, 80 lóerős villanymotor miatt már akár 130 km/órás sebességnél is le tud állni rövid időre a benzinmotor. Az új hibrid hajtás már lítium-ion akkumulátort alkalmaz, amely nem csak nagyobb teljesítményű, de kisebb és könnyebb is, mint a korábban alkalmazott nikkel-metál hidrid egység.

yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris
yaris

Egyes piacokon (vélhetően nálunk is) olcsóbb, 1,5 és 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorokkal is megvásárolható lesz a Yaris 2020 második felétől, bár a Toyota arra számít, hogy a hibridek aránya Európában eléri majd a 80 százalékot.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!