45 év alatt 35 millió eladott példány. Ez a korábbi hét Golf generáció mérlege, a típus népszerűsége egyedül a Toyota Corolláéhoz fogható. A 2012-ben bemutatott hetedik generáció
Európában abszolút egyeduralkodó volt,
nemcsak az alsó-középkategóriás, hanem az összesített eladási listákat is toronymagasan vezette, sőt, vezeti még most, életciklusa legvégén is.
A csütörtökön este, Wolfsburgban bemutatott nyolcadik generációs Golf külseje aligha okoz meglepetést bárkinek, hiszen
a Volkswagen híres arról, hogy alig szeret változtatni a bevált formán,
másrészt már rengeteg kémfotó készült az új modellről, aminek előgyártása nyár óta folyik.
Kívülről a legnagyobb változás az orr-részen figyelhető meg, ahol a korábbinál jóval keskenyebb,
alapáron LED-es fényszórókat
találunk. A felső élükön található, csík alakú nappali fények a hűtőmaszk helyén lévő díszléc felső élének meghosszabbításai. Valójában a friss levegő alul, a lökhárító óriási rácsain keresztül érkezik a motortérbe.
Még ami látható különbség az elődhöz képest, az a hangsúlyos váll: az ajtókon lévő, kilincseken áthatoló törésvonal és az oldalablakok között konkáv felületet alakítottak ki.
Nagyon golfos maradt a vaskos C-oszlop,
ez az elem az 1998-as négyes Golf bemutatása óta alig változott. Az új, befelé keskenyedő LED-es hátsó lámpák formája olyan, mint a T-Roc-on.
Mivel az új Golf az előddel bevezetett MQB építőkészlet modernizált változatára épül, a gyártás előkészítése jóval kevesebbe került a Volkswagennek, mint hét éve.
A karosszéria hossza 2,6 centivel nőtt meg 428,4 centiméterre,
a magasság viszont 3,6 centivel csökkent, 145,6 centiméterre. Alig változott a tengelytáv, a 263,6 centis érték csupán 1,6 centis növekedést jelent, de talán ennyi is érezhető lesz a hátsó lábtérnél.
Belül sokkal radikálisabbak a változások, mint kívül,
a gombok számát minimalizálták, a legtöbb funkciót a 10 colos érintőképernyőn kell kezelni.
Alatta a hangerő és a hőmérséklet-szabályzó azért csúsztatható fizikai gombokat kapott, ami felgyorsítja és megkönnyíti a kezelést. Az analóg műszeregység is a múlté, a vezető előtt 10,25 colos digitális képernyő mutatja a legfontosabb adatokat, felárért kérhető szélvédőre vetítő, szélesvásznú head up display is.
Ez lesz az első Golf, ami
alapáron online kapcsolattal rendelkezik,
így szoftverfrissítéseket képes bárhol fogadni, ahol van mobil nethálózat. A széria Car2X rendszernek köszönhetően a Volkswagen nemcsak a felhővel, hanem 800 méteres körzetében a közlekedési infrastruktúrával és a többi Car2X-képes autóval is tud kommunikálni, így a sofőr még azelőtt értesülhet a veszélyekről, hogy odaérne.
Az új Golf a vezetéstámogató rendszerek tekintetében is a kategória élére tör, amit jól mutat, hogy
már 210 km/órás sebességig képes magát elvezetni
az adaptív tempomat és a sávtartó rendszer együttműködésének köszönhetően. Egyes extrák, így az adaptív tempomat, az automatikus távfény vagy a wifi hotspot a vásárlást követően, utólag is beépíthető/aktiválható.
Valódi hibrid offenzívát indít a Volkswagen az új Golffal, ez lesz ugyanis az első modellje, amit ötféle benzines-elektromos hajtással kínál. Ebből három ún. lágy hibrid (eTSI), ami azt jelenti, hogy a szíjhajtású elektromos indítómotor-generátor csak besegít a hajtásba és fékezéskor áramot termel, önállóan nem tudja mozgatni a kocsit. A Volkswagen szerint
a 48 voltos lágy hibrid rendszerrel 10 százalékos fogyasztáscsökkenést értek el,
és a villanymotor segédnyomatéka elinduláskor tisztán érezhető. Az 1,5 literes eTSI motorok 110, 130, és 150 lóerősek.
Jóval drágább lesz ezeknél a másik két hibrid hajtáslánc, azok ugyanis már plug-in (konnektoros) rendszerűek, vagyis nagyobb, külső forrásból is tölthető akkumulátorral és erősebb villanymotorral rendelkeznek, amelyek önállóan is tudják hajtani a Golfot.
A 204 lóerős eHybrid PHEV és a 245 lóerős GTE is jogosult lesz nálunk zöld rendszámra,
mivel a 13 kWh-s lítium-ion akkumulátorukkal 60 kilométert tudnak tisztán elektromos módban megtenni, ami másfélszer annyi, mint korábban.
A motorpaletta másik végén az új háromhengeres, hibrid rendszer nélküli 1,0 literes benzinmotorokat találjuk 90 és 110 lóerős teljesítménnyel, valamint a 2015-ben kirobbant botrány ellenére is
a kínálatban tartott dízeleket
115 és 150 lóerővel. Az elődeiknél 17 százalékkal takarékosabb, új, kétliteres TDI-k nagyon tiszta motorok, ugyanis a kipufogógázukat nem egy, hanem két SCR katalizátor tisztítja, ezért 80 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsátanak ki elődeiknél.
A sportos GTD és GTI modellváltozatok 2020 második felében érkeznek, a több mint 300 lóerős, összkerék-meghajtású R-re és a 400 lóerős R Plus-ra 2021-ig kell várni. Csak
villanymotorral hajtott e-Golf ezúttal nem lesz,
mivel a Volkswagen szeptemberben bemutatta az ID.3 villanyautót, és nem akar neki házon belül konkurenciát állítani.
Az új Golf értékesítése 2019 decemberében indul Európában.