A Volvo motorfejlesztési és gyártási tevékenységének integrálásával
a cég kínai tulajdonosa, a Geely autógyártó konszern önálló motorgyártó divíziót hoz létre
a társasághoz tartozó Lotus, LEVC, Lynk & Co és Proton márkák modelljeinek belsőégésű motorokkal és hibrid hajtásláncokkal való ellátására. A Volvo jelenleg évente 600 ezer belsőégésű motort gyárt, ami a Geely hasonló aktíváinak kapacitásával együtt évi kétmillióra emelkedik. A közös motorgyártó üzletág egyesíti a Volvo 3 ezer és a Geely 5 ezer motorfejlesztéssel és gyártással foglalkozó munkavállalóját, leépítésekre nem kell számítani.
"A motorgyártó és fejlesztő tevékenység integrálása a konszern keretein belül méretgazdaságossági előnyökkel jár, csökkenti a beszerzési és fejlesztési költségeket" - tájékoztatta a Volvo vezérigazgatója Hakan Samuelsson a Reuters hírügynökséget. "A göteborgi székhelyű svéd autógyár ezt követően több figyelmet szentelhet a teljesen elektromos hajtásrendszerek fejlesztésének" - mutatott rá. Egyébként
a svéd márka első villanyautója, az XC40 elektromos változata jövő héten debütál.
"A belsőégésű motorok üzletágában valószínűleg már nem lehet növekedésre számítani, ezért is fontos a tevékenység konszolidálása és a szinergikus előnyök kihasználása a konszern keretein belül. Cégünk ezzel egy újabb lépést tett a járműtechnológia elektromosítása felé" - fogalmazott Hakan Samuelsson. Hozzátette: a
Volvo középtávon felhagy a dízelmotorok gyártásával és teljes egészében az elektromos és benzines hibrid járművekre koncentrál majd,
ami további nagy befektetéseket igényel.
A Geely 2010-ben vásárolta meg a Ford Motor Co. amerikai autóipari konszerntől a Volvót. A Volvo kezdetben önállóan működött az új tulajdonos időszakában is, az utóbbi években azonban a Geely szorosabbra fűzte a konszern keretein belüli együttműködést. A Volvo szállítja már most is számos Geely modell motorját, valamint az anyavállalat Lynk & Co márkájának a technológiáját.