Közel sem hibátlan, de a vevők így is imádni fogják - Kia XCeed 1,4 T-GDI teszt

Kia XCeed
Kicsit magasabb a Ceednél, de azért még nem terepjáró
Vágólapra másolva!
Érdekes látni, hogy még az olyan vérprofi gépezet is képes megbotlani, mint a koreai autóipar. Az XCeed a kivétel, ami erősíti a szabályt. Én bármelyik Kiát simán, „de" és „ha" nélkül merném ajánlani, a Ceed crossover változatáról viszont ezt nem mondhatom el.
Vágólapra másolva!
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed

Élénken él még emlékezetemben az első Ceed (akkor még Cee'd) megjelenése 2006-ból. A szörnyűséges Ceratót váltó kompakt autóval a Kia végre kiemelkedett a homokozóból, letette a lapátot és odament a nagyfiúkhoz bandázni. Persze akkor egy nagy saller kíséretében hessegették őt el a nagyképű idősebbek. Azóta kiosztott az élet pár pofont,

a kis dedós felnőtt, és a többiek kénytelenek voltak helyet adni neki.

A Ceed a harmadik generációra nemcsak kézzelfogható minőségben (a lemezek alatti dolgokkal régóta nincsen baj), de dizájnban is beérett, és végleg egy ligába került a kategória nagymenőivel: a Focus, a Corolla vagy a Golf nem iskolázzák már le élből.

Az ötödik elem

Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed

A költséghatékonyság jegyében a legtöbb gyártó már rájött, hogy egy modellt többféleképpen kell öltöztetni, hogy a kínálat mesterségesen szélesedjen, amitől a vásárló úgy érzi, a lehetőségek száma végtelen. Ennek megfelelően a Ceed családban van egy ötajtós ferdehátú, egy kombi, egy ProCeednek hívott lapos sportkombi és

a terepjárós hatást keltő XCeed,

cikkünk témája. Utóbbi a legújabb, elég pazarul néz ki, ezzel a terepes öltözékkel, krómdíszekkel, tetősínekkel és nagy, 18 colos felnikkel erősen rá lehet kívánni, még akkor is, ha nem túl látványos a tesztre kapott példány alapszíne.

Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed

A marketingesek szerint a tigris orrára emlékeztető Kia-frontrész könnyen felismerhetővé és visszafogottan agresszívvá teszi, az egész forma szépsége főként az egyszerűségben rejlik. Nincs túlbonyolítva a hátsója sem, de mégis ez talán a legjobb nézete, a széles és kerek far jól áll neki. Nők és férfiak egyaránt megnézték az XCeedet, volt, aki szóvá is tette, hogy mennyire gyönyörű, és egyet kell értenem vele: a kompakt kategóriában nekem is ez a dizájn a kedvencem.

Fél centi híján 4,4 méteres hosszával még városban is élhető marad,

a parkolóhely-vadászat könnyebb vele, mint egy rendes SUV-val.

Milyen belül?

Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed

Autóbelsőben nem a koreaiakat szokták iskolapéldaként emlegetni, pedig aki néhány év kihagyás után most ül bele egy Hyundai-ba vagy Kiába, erősen meg tud lepődni. Nehéz olyan anyagot találni, amibe bele lehetne kötni, a kezelés elsőre megy, a gombok, kapcsolók finoman járnak, az egész összkép nagyon rendben van.

A helykínálat nagyjából olyan, mint a Ceedben,

vagyis elegendő, a csomagtartó 31 literrel még nagyobb is, de így is csak 426 literes.

Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed

Újdonság a Kiánál a teljesen digitális műszerfal,

ami most menő dolog, de nem tetszett benne, hogy nagyon fárasztja a szemet: leállításkor vettem észre, hogy azért, mert az LCD feketéje nem igazán fekete, inkább erősen világító szürke. Csak a két legjobb felszereltséghez jár a 12,3 colos Supervision, a többihez a régimódi analóg régi órák járnak.

Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed
Kia XCeed

Jó dolog az Xceed kényelmes üléseiben ülni, közben a feláras, szép hangú JBL hifin valami ismeretlen nevadai alterrock együttest streamelni a telefonról és a fűtött kormányba kapaszkodni.

A szoftver egyébként elég szigorú:

menet közben nem engedte a telefont párosítani még az anyósülésen ülő kollégának se.

Megbízhatóan működik a 2-es szintű önvezető képességű asszisztens, sávban tartja az autót, ügyel a követési távolságra és a holttérre, ha pedig ütközésveszélyes szituációt érzékel, villog, csipog és rezeg. A kormányt néhány másodpercre elengedve át is veszi az irányítást, de utána szól, hogy tessék a kezeket a kormányon tartani, bár a kormányzást akkor sem hagyja abba.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, mi nem tetszett az XCeedben!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!