Christoph Buchal kölni fizikaprofesszor kollégáival készítette el a jelentést a Német Gazdaságkutató Intézet számára. A szerdán nyilvánosságra hozott jelentés szerint az elektromos autók
11-28 százalékkal nagyobb mértékben terhelik a környezetet, mint a dízelautók,
ha figyelembe vesszük az akkumulátorok gyártásából eredő szén-dioxid-kibocsátást és a Németországban felhasznált elektromos energiában a nem megújuló energia alapú módszerek létét.
Sok energia szükséges az akkumulátorokhoz szükséges lítium, kobalt és mangán bányászatához és feldolgozásához is:
egy Tesla Model 3 akkumulátorának legyártása 11-15 tonna szén-dioxid-termeléssel jár
a tanulmány szerint. Tízéves élettartamot tekintve és évente 15 ezer kilométernyi út megtétele esetén ez kilométerenként 73-98 gramm szén-dioxid-kibocsátást eredményez – számolták ki a szerzők.
Ugyanez a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha a számításoknál figyelembe veszik a töltést adó elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását, ami így már jelentősen nagyobb, mint az összehasonlításként használt dízel Mercedesé. Persze az az előnye mindig meglesz a villanyautóknak, hogy legalább nem a városban füstölnek.
Az autógyártók most készülnek tömeges méretekben átállni az elektromos autók gyártására, de a tanulmány szerzői szerint a környezet szempontjából
jobbak lennének a földgáz meghajtású autók,
mivel azok szén-dioxid-kibocsátása egyharmaddal alacsonyabb, mint a dízeleké.