Megjelent egy német kormány által létrehozott szervezet (Nationale Plattform Zukunft der Mobilität) tanulmánya, amely kissé riasztó képet festett a villanyautók térnyerésének következményeiről - írta Várkonyi Gábor autószakértő a blogján.
Az alapprobléma, hogy egy belső égésű motor 1200 alkatrészből áll. Egy villanymotor 200-ból.
Minél gyorsabb az átalakulás, annál kevesebb alkatrészre lesz szükség, és ezzel együtt annál kevesebb munkahelyre.
Nehezítő körülmény foglalkoztatási szempontból, hogy az elektromos autók gyártása lényegesen nagyobb mértékben automatizálható, azaz a produktivitás jelentősen növekedni fog, de ez is csökkenő munkahelyeket eredményez.
A tanulmány abból indul ki, hogy 2030-ra Németországban jóval több elektromos és plug-in hibrid fog készülni. További feltételezés, hogy tíz év múlva az elektromos autók állománya tízmillióra növekszik Németországban.
Ez a forgatókönyv azt jelentené, hogy 410 ezer munkahely szűnne meg csak Németországban.
2018-ban egy hasonló tanulmányban összesen 80 ezer megszűnő állással számoltak. A mostani prognózis szerint minden századik ember munkahelye veszélybe kerülne. A tanulmányt ezen a linken lehet elérni.