Kéttonnás SUV, ami viccet csinál a fizika törvényeiből - Porsche Macan GTS- menetpróba

Porsche Macan GTS
Vágólapra másolva!
A jelenlegi Porsche Macan már az életciklusa végéhez közeledik, a következő már elektromos lesz. Ezért is becsüljük meg a mai kínálat legfrissebb, és talán legjobb darabját, a GTS-t, ami a Turbo motorjával és ültetett sportfutóművével úgy mozog, ahogy egy városi terepjárótól nem várná az ember.
Vágólapra másolva!
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS

A Porschénél a Gran Turismo Sport modellek a teljesítményük alapján mindig az alapnál eggyel jobb S, és a csúcsot jelentő Turbo (a 718-asok esetében GT4) közötti űrt töltik be, vagyis

az arany középutat jelentik a sportosság, a mindennapi használhatóság és a vételár között.

Ezeket a variánsokat a motoron kívül a feszesebb futómű, a hangosabb kipufogó, az erősebb fékrendszer, az Alcantarába burkolt belső, a sötétített lámpák és a feketére fújt külső részletek (díszbetétek, felnik, kipufogók, diffúzor) különböztetik meg az alapmodellektől.

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS

Lényegében ugyanaz történt a mostani ráncfelvarráskor a Porsche kisebbik SUV-jával, mint a 718-asokkal: a már nem az S változat feltekert motorját, hanem a csúcsverzió lefojtott motorját építik be a GTS-be. A Macannál az érdekes helyzet állt elő, hogy

az új V6-os kisebb, mégis erősebb a réginél:

a 3,0-ról 2,9 literre csökkent a hengerűrtartalom, a teljesítmény viszont 360-ról 380 lóerőre, a nyomaték meg 500-ról 520 Nm-re emelkedett.

Miben más a GTS, mint a többi Macan?

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS

A többek között a Macan Turbóból és az Audi RS4/RS5-ből is ismert motor teljesen más, mint a régi, például egy helyett két turbója van, és a hengersorok között vannak a feltöltői, amitől gyorsabbak a gázreakciói.

Egyáltalán nincs túlhúzva a GTS-ben, ugyanis a Turbóban 440, az Audi RS4/RS5-ben 450 lóerőt préselnek ki belőle.

A motoron kívül a GTS csomag része még a 15 mm-rel leültetett, feszesebb futómű, az adaptív lengéscsillapítás (PASM), a 20 colos RS Spyder felniszett (elöl 265/45, hátul 295/40-es gumikkal) és a gázelvételre, valamint visszaváltáskor géppuskaropogást hallató sportkipufogó is.

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS

A fürgébb váltó és a nagyobb teljesítmény miatt a korábbinál 0,3 másodperccel hamarabb,

4,7 másodperc alatt éri el a százat (rajtprogrammal)

a kocsi, a végsebessége 256-ról 261 km/órára nőtt. Ezeket azonban aligha érzi majd meg, aki a régi Macan GTS-t újra cseréli, azt viszont észre fogja venni, hogy a ráncfelvarrás utáni belsőben jóval nagyobb és jobb felbontású lett az érintőképernyő és frissült a menürendszer is.

Ennyi gomb egy űrhajó vezérlőjében sincs

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS

Érdekes, hogy ennek ellenére továbbra is mindent gombok borítanak, csak a középkonzolon 43-at (!) számoltam meg, ezek babrálása menet közben bizony képes elvonni a vezető figyelmét az útról. Csak pár modern extra hiánya (HUD, hangvezérlős személyi asszisztens, digitális műszerfal) a gomberdő mutatja, hogy

a Macan már nem fiatal modell

(2014-ben mutatták be), a belső dizájn, az anyagválasztás és a kidolgozás még ma is élvonalbelinek számít.

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS

Alcantarából az ülésekre, az ajtókra és a könyöklőre is jutott, a kormányra viszont csak akkor, ha valaki megrendeli a feláras GT sportkormányt. Ilyen volt a kapott tesztautóban is, a fűtésének a gombját alig találtam meg, mert hátulról benyúlva kell aktiválni. Magas szintű a Macan személyre szabhatósága, a Carmine Red csomaggal például vörös biztonsági öveket, fordulatszámmérőt, varrásokat és díszbetéteket is kaphat az, akinek nem elég mutatós az alap belső.

Milyen vezetni?

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS

Ebben a szabadidő-autóban még a gyári sajtóanyag szerint sem a motor a legjobb, hanem a futómű, amely lehetővé teszi, hogy úgy kanyarodjon, ahogy egy 1,9 tonnás, magas építésű városi terepjárónak a fizika törvényei alapján nem nagyon lenne szabad. Persze már az alap Macanok sem mozognak rosszul, de

a GTS már egyenesen a Turbo szintjén áll, csak egyenesben lassabb egy hajszállal nála.

Ha azonnal kell a maximális teljesítmény, arra van egy gomb a kormányon, az üzemmód-választó közepén. Ennek lenyomása után, 20 másodpercen keresztül némi túltöltéssel a lehető legnagyobb teljesítményt adja le a motor – ha előzni kell, ez jól jöhet.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha még több vezetési benyomásra kíváncsi!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!