A G20-as kódjelű 3-as alapjaira épülő 4-es kupéról végre hivatalos információkat tett közzé a BMW a nyári világpremier előtt. Bár a hivatalos képeken még álcázó matricával takart autók láthatók,
szinte biztos, hogy a szériaváltozat a tavalyi tanulmány hatalmas, földig érő veséivel kerül majd gyártásba,
ami finoman szólva is megosztja a márka rajongótáborát. Az viszont a takarás ellenére is látszik, hogy a 4-es karosszériája nem csak az ajtók számában különbözik a 3-asétől, a lapos tető és a magas far inkább a 8-as kupé stílusát idézi.
A végső ítélettel érdemes megvárni az első, álcázatlan autókat mutató fényképeket, addig koncentrálhatunk a technikai részletekre, melyekből néhányat már elárult a müncheni gyártó. Egyelőre két turbós benzinmotort igazoltak vissza, az M440i xDrive háromliteres, 374 lóerős soros hathengeresét és a 330i kétliteres, 258 lóerős négyhengeresét.
Az erősebb motor 48 voltos lágy hibrid rendszer is kap egy második, lítium-ion akkumulátorral és megerősített indítómotor-generátorral, amely nem csak a fékezéskor keletkező energiát hasznosítja, de a start-stop rendszer feladatait is ellátja, sőt, a Forma-1-es KERS rendszerekhez hasonlóan
ideiglenesen képes a teljesítményt is növelni.
Ha a vezető a kormány mögötti bal oldali váltófület egy másodpercnél tovább húzva tartja, akkor bekapcsol a Sprint üzemmód, ami azt jelenti, hogy a villanymotor
11 lóerővel és sok Nm-rel emeli meg a rendelkezésre álló motorerőt, ami előzéseknél jöhet jól.
Sőt, a villanymotor akkor is besegít a benzinesnek, amikor alacsony fordulatszámon járatják, és a turbófeltöltő még nem dolgozik teljes erőbedobással. Hogy a közel 400 lóerő hatékonyan az útra juthasson, arról a szériában adott összkerékhajtás és a hátsó tengelyen lévő aktív önzáró differenciálmű gondoskodik, és az M440i-ben persze a fékrendszer is erősebb, mint a többi modellváltozaton.
A 4-es karosszériájáról is elárultak részleteket, például azt, hogy a bódé laposabb és szélesebb, mint a 3-as limuziné.
A magasság 57 mm-rel csökken, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a tömegközéppont 21 mm-rel mélyebbre kerülhessen.
Szintén fokozza a kanyarstabilitást az 50-50 százalékos súlyelosztás, és az, hogy a nyomtávokat megnövelték: a hátsó kerekek 23 mm-rel lesznek távolabb egymástól, mint a négyajtóson. Maga a futómű hardvere nem változik a 3-ashoz képest, de áthangolták a kormányzást, a rugókat és a lengéscsillapítókat. Elöl a kerékdőlést is megnövelték az élénkebb kormányozreakciók érdekében, a hátsó futómű pedig extra merevítéseket kapott.
Nagy figyelmet fordítottak a mérnökök a struktúra merevítésére. Bár a kétajtós karosszéria eleve jobb kiindulási alapot jelentett, mint a négyajtós, azért még megerősítették a tűzfalat, az A-oszlopokat és előre toronymerevítőket is beépítettek.
A 4-es is alapáron megkapja a 3-asból ismert rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókat,
amelyek a rugóút folyamatos változtatásával progresszív lengéscsillapítás-vezérlést valósítanak meg. Felárért egy centivel ültetett M sportfutómű és adaptív lengéscsillapítás is kérhető lesz.
Elődjéhez hasonlóan a 4-es BMW nem csak kupét jelent majd, a modellcsalád része lesz még a vászontetős kabrió és a négyajtós Gran Coupé is, és a motorválasztékot is bővíteni fogják, dízelekkel is. Természetesen a több mint 500 lóerős, ezúttal már összkerékhajtású új M4 is erre a 4-esre fog épülni. A sportváltozatból ígérnek egy puritán, kézi váltós, hátsókerekes verziót is, de a normál xDrive-oson is ki lehet majd kapcsolni az első hajtást, akárcsak az M5 esetében.