Megjött a Toyota, amely komoly gondot okoz majd a Suzuki Vitarának

Toyota Yaris Cross
Vágólapra másolva!
Nyerő kombinációnak tűnik, hogy a Yaris Cross az összkerékhajtást hibridséggel kombinálja.
Vágólapra másolva!
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

Eredetileg a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozott volna be a Toyota kis szabadidő-autója, amely a nem túl sikeres, 2008 és 2014 között gyártott Urban Cruiser megkésett utódának tekinthető. Végül másfél hónappal később, az interneten leplezték le a sikergyanús újdonságot, amelyből

jövőre már 150 ezer példány eladását tervezik az európai piacon, ami 8 százalékos piaci részesedést jelentene.

És mindezt egy olyan túlzsúfolt szegmensben, ahol többek között a Renault Capturral, a Peugeot 2008-assal, a Ford Pumával, a Nissan Juke-kal, a Suzuki Vitarával, a Seat Aronával, a Skoda Kamiq-kal és a Volkswagen T-Cross-szal kell majd megküzdeni.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

A Yaris Cross névre keresztelt újdonság a szintén vadonatúj Yaris technikájára épül, és

ugyanott is készül majd, mint a kisautó, Franciaországban.

Nagy különbség a testvérmodellhez képest, hogy a SUV elektromos összkerékhajtással is kapható lesz, ebben az esetben a hátsó tengelyt szükség esetén egy villanymotor hajtja meg kardántengely nélkül.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

A Yaris Cross karosszériája 4,18 méter hosszú, ami 24 centivel több, mint a Yarisé, de 21 centivel kisebb, mint az egy kategóriával nagyobb C-HR-é. Bár a tengelytáv megegyezik a kétféle Yarisnál (2,56 m), a szabadidő-autó első túlnyúlása 6, a hátsó 18 centivel lett nagyobb. Utóbbi a csomagtartó bővülését szolgálja, amelynek méretét még nem árulták el.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

Kívülről a hátsó lámpák elrendezésén kívül nem sok hasonlóságot mutat a Yaris Cross a Yarisszal, a szabadidő-autó önálló egyéniség lett magasan húzódó motorháztetővel, szögletes kerékjáratokkal, nagyobb, akár 18 colos kerekekkel és az új Miraira emlékeztető orr-résszel. Nem csak hosszabb, hanem 2 centivel szélesebb és 9 centivel magasabb is a karosszériája,

a hasmagasság 3 centivel nagyobb, hogy könnyű terepen is jól boldoguljon.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

A motorválasztékról még csak annyit tudunk, hogy az új fejlesztésű, 1,5 litere hibrid hajtáslánc biztosan elérhető lesz. Ebben a 4. generációs hibrid rendszerben háromhengeres, 40 százalékos hatásfokú, 91 lóerős Atkinson-ciklusú benzinmotort 80 lóerős elektromos hajtás segíti,

a kombinált összteljesítmény 116 lóerőre jön ki.

Természetesen kézi váltó helyett bolygóműves, automatikus e-CVT erőátvitel osztja be a három motor (egy benzines és két villany) erejét a hibrid változatnál, a várhatóan szintén érkező 1,5 literes sima benzines elérhető lesz kézi váltóval is.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

Kis sebességnél, pár kilométeren keresztül a hibrid Yaris Cross is képes lesz villanymotorral menni, akár 130 km/óránál is, de az öntöltő hibrid rendszer inkább abban jó, hogy a hatékonyság érdekében gyakran és észrevétlenül váltson a benzines és az elektromos hajtás között, és a fékezéskor keletkező energiát eltárolja a lítium-ion akkumulátorban. A Toyota-hibrideknél hihetőnek tekinthető, WLTP-ciklus szerint mért

fogyasztás 5,16 liter a fronthajtású és 5,8 liter az összkerékhajtású verzió esetében,

de ezek még nem végleges adatok, a forgalmazás kezdetéig csökkenthetnek..

A Yaris Cross igen erős versenyzőnek ígérkezik a B-SUV szegmensben, de aki meg szeretné vásárolni, annak 2021-ig még várnia kell.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!