Eredetileg a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozott volna be a Toyota kis szabadidő-autója, amely a nem túl sikeres, 2008 és 2014 között gyártott Urban Cruiser megkésett utódának tekinthető. Végül másfél hónappal később, az interneten leplezték le a sikergyanús újdonságot, amelyből
jövőre már 150 ezer példány eladását tervezik az európai piacon, ami 8 százalékos piaci részesedést jelentene.
És mindezt egy olyan túlzsúfolt szegmensben, ahol többek között a Renault Capturral, a Peugeot 2008-assal, a Ford Pumával, a Nissan Juke-kal, a Suzuki Vitarával, a Seat Aronával, a Skoda Kamiq-kal és a Volkswagen T-Cross-szal kell majd megküzdeni.
A Yaris Cross névre keresztelt újdonság a szintén vadonatúj Yaris technikájára épül, és
ugyanott is készül majd, mint a kisautó, Franciaországban.
Nagy különbség a testvérmodellhez képest, hogy a SUV elektromos összkerékhajtással is kapható lesz, ebben az esetben a hátsó tengelyt szükség esetén egy villanymotor hajtja meg kardántengely nélkül.
A Yaris Cross karosszériája 4,18 méter hosszú, ami 24 centivel több, mint a Yarisé, de 21 centivel kisebb, mint az egy kategóriával nagyobb C-HR-é. Bár a tengelytáv megegyezik a kétféle Yarisnál (2,56 m), a szabadidő-autó első túlnyúlása 6, a hátsó 18 centivel lett nagyobb. Utóbbi a csomagtartó bővülését szolgálja, amelynek méretét még nem árulták el.
Kívülről a hátsó lámpák elrendezésén kívül nem sok hasonlóságot mutat a Yaris Cross a Yarisszal, a szabadidő-autó önálló egyéniség lett magasan húzódó motorháztetővel, szögletes kerékjáratokkal, nagyobb, akár 18 colos kerekekkel és az új Miraira emlékeztető orr-résszel. Nem csak hosszabb, hanem 2 centivel szélesebb és 9 centivel magasabb is a karosszériája,
a hasmagasság 3 centivel nagyobb, hogy könnyű terepen is jól boldoguljon.
A motorválasztékról még csak annyit tudunk, hogy az új fejlesztésű, 1,5 litere hibrid hajtáslánc biztosan elérhető lesz. Ebben a 4. generációs hibrid rendszerben háromhengeres, 40 százalékos hatásfokú, 91 lóerős Atkinson-ciklusú benzinmotort 80 lóerős elektromos hajtás segíti,
a kombinált összteljesítmény 116 lóerőre jön ki.
Természetesen kézi váltó helyett bolygóműves, automatikus e-CVT erőátvitel osztja be a három motor (egy benzines és két villany) erejét a hibrid változatnál, a várhatóan szintén érkező 1,5 literes sima benzines elérhető lesz kézi váltóval is.
Kis sebességnél, pár kilométeren keresztül a hibrid Yaris Cross is képes lesz villanymotorral menni, akár 130 km/óránál is, de az öntöltő hibrid rendszer inkább abban jó, hogy a hatékonyság érdekében gyakran és észrevétlenül váltson a benzines és az elektromos hajtás között, és a fékezéskor keletkező energiát eltárolja a lítium-ion akkumulátorban. A Toyota-hibrideknél hihetőnek tekinthető, WLTP-ciklus szerint mért
fogyasztás 5,16 liter a fronthajtású és 5,8 liter az összkerékhajtású verzió esetében,
de ezek még nem végleges adatok, a forgalmazás kezdetéig csökkenthetnek..
A Yaris Cross igen erős versenyzőnek ígérkezik a B-SUV szegmensben, de aki meg szeretné vásárolni, annak 2021-ig még várnia kell.