A Rally Világbajnokságban 2018-ban konstruktőri, 2019-ben egyéni világbajnoki címet szerző Toyota Yaris WRC versenyautó utcai változata egy erősen limitált szériás, pár száz darabban készült fronthajtású kocsi volt, a Yaris GRMN.
Bár az új Yaris még nem is kapható, a Toyota már bemutatta a sportváltozatát, ami
sokkal komolyabb technikát kapott, mint a régi GRMN,
mégis sokkal nagyobb példányszámban fogják gyártani, több tízezer darabot terveznek.
Amikor a Toyota három éve belevágott a projektbe, a cél egy olyan utcai hot hatch megalkotása volt, ami nem csak javítja a mezei Yarisok imidzsét, de részt tud venni nemzeti ralibajnokságokban (R5 változatban) és jó alapot biztosít a 2021-es WRC versenyautó homologizációjához is.
20 éve ez az első sportmodell, amit házon belül, partner nélkül fejlesztett ki a Toyota,
ellentétben a Subaruval közösen megalkotott GT86-ossal és a BMW-vel fejlesztett GR Suprával.
Elődjével összehasonlítva az új GR Yaris két fontos területen is különbözik: az 1,8 literes kompresszoros, négyhengeres Lotus motor helyett egy saját fejlesztésű,
1,6 literes, háromhengeres turbómotor hajtja.
Bár a lökettérfogat csökkent, az erő nőtt: 212 helyett
250 lóerő
és 249 helyett 336 Nm áll majd rendelkezésre, és ezúttal nem csak az első, hanem a hátsó kerekek is hajtottak. A vezető választhat, hogy normal (60:40 első-hátsó), sport (30:70) vagy versenypálya (50:50) nyomatékelosztást szeretne.
A Yaris GR4 ugyanarra a padlólemezre épül, mint az új Yaris, de azzal ellentétben nem öt, hanem háromajtós változatban kerül majd piacra, a karosszéria szélesebb és alacsonyabb, a sárvédők ki vannak szélesítve.
A Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda nemrégiben egy utolsó tesztet végzett az autóval, egészen a végső határig hajszolva a gépet. A tesztről készült film:
A GR Yarist a Toyota a január 10.-én, a 2020-as Tokiói Autószalonon mutatja be.