Az életciklus felét jelző modellfrissítés hatása legkönnyebben a Q5 orrán figyelhető meg, ahol a fényszórók új formájú nappali fényt kaptak, és a jellegzetes, nyolcszögletű singleframe hűtőmaszk alacsonyabb és szélesebb lett.
Változtak a lökhárítók és a küszöbök is, utóbbiak olyan formát kaptak, hogy a Q5 kecsesebbnek és nagyobb hasmagasságúnak tűnjön. Összességében az Audi középső SUV-ja
sokkal jobban hasonlít a változásoktól a márka nagyobb szabadidő-autóira, a nemrég frissített Q7-re és a Q8-ra.
Szériafelszereltség lett elöl és hátul a LED technológiás lámpa, felárért mátrix LED fényszórót és világújdonságként újgenerációs,
digitális OLED (organikus diódás) hátsó lámpát is lehet rendelni.
Utóbbi előnye az alacsony fogyasztás, a homogén fény és a színek sokfélesége.
Hatszor három mezőre osztották az OLED paneleket az ingolstadti mérnökök, aminek segítségével nagyon sokféle rajzolatot képes a lámpa megjeleníteni.
A háromféle alap fénykép közül a vevőnek a rendeléskor kell választania,
de akkor is változik a minta, ha az üzemmód-választót Dynamic állásba kapcsolja a sofőr, vagy ha megközelíti, vagy elhagyja a járművet.
A csúcstechnológiás OLED hátsó lámpa tartalmazza a dinamikus, futófényes irányjelzőt, és kapott egy biztonsági funkciót is: amikor álló helyzetben egy másik jármű 2 méternél jobban megközelíti a Q5-öst, akkor felvillan a fénye, hogy segítsen a sofőrnek elkerülni az ütközést.
Műszaki oldalon az OLED lámpa mellett a másik fontos újdonság a
12 voltos lágy hibrid rendszer,
amelynek lelke a kétliteres, 40 TDI jelzésű dízelmotorra akasztott szíjhajtású indítómotor-generátor. Ez nem csak áramot termel fékezéskor, de néha a hajtásba is besegít, és a start-stop rendszer feladatát is ellátja, lassulás közben például már 22 km/óránál leállítja a belső égésű motort.
A 204 lóerős, 400 Nm nyomatékú 40 TDI 7,6 másodperc alatt gyorsítja fel 100-ra az összkerekes (nem állandó) Q5-öst,
a végsebesség 222 km/óra, az átlagfogyasztás 6,5 liter (WLTP).
Az új alumínium forgattyúsházzal 20 kilóval tette könnyebbé a dízelmotort az Audi, a főtengely tömegéből 2,5 kilót faragtak le. Két, sorba kötött, AdBlue adalékot használó SCR katalizátorral 80 százalékkal csökkent a NOx-kibocsátás is.
A felfrissített Audi Q5 ősszel érkezik a kereskedésekbe, a kezdeti egytagú motorválaszték hamarosan két másik négyhengeres dízellel, egy háromliteres, V6-os dízellel, és két négyhengeres benzinessel bővül, ráadásul
a zöld rendszámos konnektoros hibrid is két teljesítményszinttel lesz választható.
A sportos SQ5 várhatóan megtartja a dupla turbós háromliteres dízelmotorját, de azt még nem tudni, hogy a 347 lóerős teljesítménye változik-e.