A sok ízelítő után hétfő este a Ford végre leleplezte a Bronco új nemzedékét, amely nem egyetlen modellt, hanem egy komplett modellcsaládot jelent.
Lesz két- és négyajtós terepjáró, és egy puhább, ötajtós Sport is,
amely elsősorban aszfaltos utakra való.
Az első Bronco 1965-ben mutatkozott be Amerikában, mint a Jeep Wrangler közvetlen konkurense.
Öt generációját több mint 30 évig gyártották,
a hatodik 24 év kihagyás után most jelent meg az Egyesült Államok piacán, Európába várhatóan nem fogják importálni a típust.
A Bronco a Ranger pickup létraalvázára épül rövid és hosszú kivitelben,
a négyajtós karosszéria abszolút újdonság,
mivel ilyen még sosem készült egyik Bronco-nemzedékből sem. A formaterv azért idézi hűen a legendás első generációt, mivel a dizájnerek digitálisan beszkennelték életnagyságban a régi karosszériáját, és azt fejlesztették tovább a mai divatnak megfelelően.
A szögletes formák, a rövid túlnyúlások és a nagy, akár 89 centiméter átmérőjű kerekek jelzik, hogy komoly terepjáróval van dolgunk, Igen jók a terepszögek, és a Ford szerint a rugóutak 17 százalékkal hosszabbak, mint a vetélytársaknál. Nem kell félni attól, hogy leérne az alváz, mivel a Bronco hasmagassága fél híján 30 centiméter, ráadásul a terepjáró
akár 85 centiméter mély vízen is képes átkelni.
Az erőhiány biztosan nem fogja akadályozni a terepjárást, ugyanis a kétféle benzines turbómotor közül a 2,3 literes négyhengeres Ecoboost 270 lóerős, a 2,7 literes V6-os pedig 310 lóerőt ad le, a nyomatékuk 420, illetve 524 Nm. Komoly meglepetés, hogy a tízfokozatú automata váltó mellett
hétfokozatú kézi váltóval és a hozzá tartozó felezővel is kínálják majd
a kocsit, igaz, csak a négyhengeres motorral lehet párosítani a manuálist.
Elöl független a futómű, hátul viszont masszív merev tengelyt építenek be csavarrugókkal és öt lengőkarral. Felárért első-hátsó differenciálzárak, hosszú úton mozgó Bilstein terep lengéscsillapítók, valamint fél-aktív hidraulikus stabilizátorok is rendelhetőek, utóbbiak lekapcsolhatóak, ami extrém nagy kerékkitérést tesz lehetővé nehéz terepen.
Nem kevesebb mint hétféle menetprogram közül választhat a vezető a műszerfali kapcsolóval, ezek: Normál, Eco, Sport, Csúszós, Homok, Baja, Nyomvályú és Sziklamászás.
Kétféle összkerékhajtással is kapható a Bronco,
az egyszerűbb kétfokozatú elektronikus, a komolyabb kétfokozatú elektromechanikus osztóművel rendelkezik, utóbbi automatikusan vált hátsóról négykerék-meghajtásra, ha a hátsó kerekek tapadása elégtelenné válik.
Egy sor terepes vezetéstámogató rendszert fejlesztettek ki a kocsihoz, van lassú tempónál is használható tempomat és fordulási asszisztens is, amely laza talajon a nyomatékvektor rendszerrel a lehető legkisebb fordulókört biztosítja a hátsó ívbelső kerék megfékezésével. Az egypedálos asszisztens pedig a sziklamászást könnyíti meg azzal, hogy a gázról lelépve automatikusan fékezni kezd.
A Bronco már rendelhető az Egyesült Államokban 29 995 dollártól (9,4 millió forint), az első példányokat ősszel szállítják ki a vevőknek.