Mostanra lett igazi alternatívája a hibridnek - Hyundai Ioniq Electric teszt

Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Vágólapra másolva!
Megújult a villanyautó-piac egyik titkos favoritjának számító Ioniq, amely frissebb formaterve mellett leginkább nagyobb kapacitású akkumulátorával és ezáltal megnövelt hatótávjával igyekszik vonzó maradni az egyre növekvő kínálatban. Kipróbáltuk, és érdekes tapasztalatokat szereztünk – főleg, mert támogatással szinte a hibrid változat árából is beszerezhető a tisztán elektromos kivitel.
Vágólapra másolva!

Egyre nagyobb a mozgolódás az elektromos autók témában, a gyártók sorra jelentik be első vagy akár sokadik ilyen modelljüket, hiszen az európai kibocsátási kvóták miatt extra nyomás van rajtuk: senki sem szeretne vaskos eurómilliókat fizetni büntetésként a CO2 kibocsátási norma túllépéséért. A kínálat elsőként a két véglet felől kezdett bővülni, hiszen a prémiumgyártók méregdrága, nagyméretű és nagyteljesítményű SUV-okkal indítottak.

Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)

Ezeknél a 0-100-as gyorsulás, a lóerők és newtonméterek halmozása, no meg a belsőégésűeknél már megszokott luxus háttérbe szorította az olyan fontos dolgokat, mint a fogyasztás, hatékonyság, hatótáv. Lenyűgöző autó az Audi e-Tron, a Mercedes EQC és a Jaguar I-Pace, de lássuk be,

ezek az átlagos felhasználónak túl nagyok, feleslegesen erősek és nem utolsósorban megfizethetlenek.

Így aligha segítik elő az elektromobilitás széles körben való terjedését.

Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)

Tulajdonképpen a belsőégésű piacon sem más a helyzet, Golfból vagy épp Corollából nagyságrendekkel többet adnak el, mint S-osztályból vagy A8-as Audiból. Ezért van szükség igazi nép-villanyautókra, már csak azért is, hogy az egyelőre még mindig magas vételárak csökkenésnek induljanak. Erre jó példa a Nissan Leaf, amely elsőként nyújtott „földközeli" élményt az újdonságra éhezőknek, azóta már a miniautókat és a kis SUV-okat is elérte a villamosítás.

Látványosabb maszk és LED-karmok

A Hyundai-Kia konszern is ugyanerről a megfizethető oldalról közelítette meg a témát, és mára három típusból áll a konszern kínálata idehaza (a Kia Soul EV-t sajnos nem árulják). Már teszteltük a Kona elektromos változatát és a Kia e-Nirót egyaránt, ideje volt hát, hogy az Ioniq is bizonyíthasson. E kompakt ferdehátú érdekessége, hogy

hagyományos hajtáslánccal eleve nem is kapható,

kizárólag hibrid, plug-in hibrid vagy elektromos változat létezik belőle.

Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)

Tavaly egy frissítés keretében megújult a teljes család, ami érintette a külsőt, az utasteret és a műszaki tartalmat is. Drasztikus változásokra nem került sor, csak a szokásos ráncfelvarrási trükköket vetették be. A korábbi, teljesen sík, az orrba belesimuló műanyag panelt egy térben kissé kiemelt, a valódi hűtőrácsot imitáló mintázatú és sötétszürke műanyag kerettel ellátott megoldás váltotta le. Ez távolról egész jól titkolja a zárt mivoltát, de közelről is kellemesebb a szemnek.

Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)

Az óriási Hyundai emblémán nem lepődünk meg (főleg mert mögötte van a radar is), viszont kapott két „orrlyukat" is. Ezeket a fedelek automatikusan nyílnak, ha szükség van extra hűtőlevegőre, bár a teszt ideje alatt részben kánikula volt, én egyszer sem láttam, hogy kitárultak volna. Új lett a lökhárító, elsősorban a szélső része, a korábbi ködlámpafészek immár teljesen a menetfényé lett, ami dupla csíkkal emeli a látványt. Mellette légnyílás segíti a levegő oldalsó, simább áramlását.

Áramvonalasabb, mint a divatos SUV-ok

A fényszórók sem maradtak érintetlenek, a lámpa formailag nem, technikailag azonban változott: hat részre osztott, teljes egészében ledes rendszer került a bura alá.

Sajnos hiába néz ki jól, csalódást keltő a fénye,

mert erősen aszimmetrikus és keskeny sávban, foltosan terít, az pedig főleg furcsa, hogy manuális a magasságállítása. A korábban nálam járt lágyhibrid Vitara például sokkal profibb volt ezen a téren.

Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)

Hátul a frontrészen alkalmazott receptet ismételték meg. A lökhárítóban lévő műanyag elem sötétebb színt kapott, és itt is megújultak a lámpák, de itt nem lehet panasz rájuk, remekül világítanak és a dupla nyíl alakú fények látványosak. Feltétlenül említést érdemel, hogy a Prius-sziluettre emlékeztető Ioniq légellenállási együtthatója 0,24, ami kiváló érték, villanyautók között talán a legjobb is jelenleg. Ez bizony sokat számít, és egyik fő előnye a crossoverekkel szemben.

Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)

Belül is serényen dolgoztak a mérnökök, kidobták a komplett műszerfalat és újat tettek a helyére.

Nem csupán a vezető előtti digitális egység változott, hanem új lett az árnyékoló, az összes légbeömlő és a középső multimédia kijelző, sőt még a klímapanel is. Dekorációs betétek helyett egy keresztben végigfutó krómcsík oldja a kissé egyhangú szürkeséget odabent. Változtatás nélkül hagyták a kormányt, ami nem baj, mert az eddig is jó volt.

Idéntől már befűthetjük okostelefonról

A középső részen sajnos nagy ellenségem, a zongoralakk is jelen van, ám inkább barátkozzunk az érintős klímavezérlővel. Bár önálló, az központi képernyőtől függetlenül kezelhető, mindenképp megszokást igényel. Szerencsére az érintőfelületek elég távol vannak egymástól és a kezelése sem bonyolult. Érdekesség, hogy a 2020-as modellévtől már kétzónás a rendszer, a 2019-es gyártású tesztautóban ez még nem volt benne.

Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)

Ugyancsak emiatt hiányzott a Hyundai új, BlueLink névre keresztelt, online kapcsolatos, távoli vezérlésre is alkalmas rendszere is. Ugyanakkor a korábbinál jobb felbontású, és

10,25 colosra nőtt érintőkijelzőn már az új szoftver is futott.

A kezdőképernyőt testre szabhatjuk, egyszerre akár három különböző információt is láthatunk rajta. Továbbra is könnyen kezelhető, teljesen magyar és a gyorsaságára sem lehet panaszunk.

Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)
Hyundai Ioniq Electric teszt (2020)

Online kapcsolat esetén a beépített navigáció többek között élő forgalmi információkkal dolgozik, illetve okostelefonunkkal figyelemmel követhetjük a töltési folyamatot, valamint ezt és a fűtés/hűtés előprogramozását is megoldhatjuk távolról. Az új beltér amúgy nem rontott a márkánál hagyományosan jó ergonómián, mindent kézközelben és logikus helyen találunk és kezelhetünk.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!